Juelsminde Bibliotek

Indsigt i madentusiastens karriere
1 Jun Foredrag

Indsigt i madentusiastens karriere

Lørdag den 1. juni 2024, kl. 13.30.
Pris: Entré: Standard 100 kr Køb/bestil billet
Tofteskovvej 4, Juelsminde
Timm Vladimir er stor madentusiast og har i dag kastet sig over den gastronomiske verden..

Han er uddannet skuespiller og vi kender ham fra danske film og serier, ligesom han har lagt stemme til flere animationsfilm. Han blev for alvor kendt, som den ene part af duoen Vladimir og Kennedy i programmet Transit og med replikken "Godnat og sov godt".

Timm Vladimir har været vært på flere populære tv-programmer, men vi kender ham bedst fra "Den store Bagedyst".

Timm Vladimir fortæller i sit foredrag om sit liv med madlavning. Han startede som 7-årig, hvor han var med sin mor i køkkenet, og det har siden udviklet sig til en levevej med en madskole med 10.000 besøgende om året og masser af opskrifter og madarrangementer landet over.

For Timm handler madlavning om at hygge sig. Med "Timm Vladimirs Køkken" har han skabt en moderne gastronomisk oplevelse, hvor han hjælper madelskere med lyst til smagsinspiration og en saltvandsindsprøjtning til de hjemlige køkkenregioner.

Og det er netop dén passion, som Timm tager med sig ind i sine inspirerende foredrag om mad og livet som vært. Timm fortæller veloplagt om sine madrejser og sin madfilosofi - krydret med masser af sjove røverhistorier og billeder.

Køb billet her på siden eller på biblioteket. OBS! Både børn og voksne skal have billet
Anders Agger - Indefra (Billetsalg starter i løbet af juli mdr.)
12 Sep Foredrag

Anders Agger - Indefra (Billetsalg starter i løbet af juli mdr.)

Torsdag den 12. september 2024, 19:00 - 21:00.
Pris: Entré: 100 kr
Tofteskovvej 4, Juelsminde
Kom tættere på den prisbelønnede tv-journalist fra DR, Anders Agger, i et skarpt og åbenhjertigt medie-foredrag. Anders Agger har med årene markeret sig stærkt på både på DR1 og DR2, når han i sine dokumentarprogrammer udfordrer og udforsker verden..
Emil dag
15 Sep For børn

Emil dag

Søndag den 15. september 2024, 10:00 - 12:00.
Tofteskovvej 4, Juelsminde
Kom og oplev en dag i Emils fodspor til "Emil dag på biblioteket "Kender I Emil?Han havde både hest og gris, en skyder og en bedste ven der hed Anton. Vi skal lege, snitte, sætte suppeterrinen på hovedet lige som Emil..
Ulvetime for hele familien
17 Sep For børn

Ulvetime for hele familien

Tirsdag den 17. september 2024, 17:00 - 18:30.
Pris: Entré: 50 for voksne 25 for børn
Tofteskovvej 4, Juelsminde
Kom og vær med til en hyggelig aften på folkebiblioteket. Vi dækker bordet, sørger for aftensmaden, hyggen, en sang, godnat historien og ikke mindst opvasken. Så nyd en "friaften" for hele familien og kom til Ulvetime..
Steffen Kretz - Storm på vej (Billetsalg starter til juli)
26 Sep Foredrag

Steffen Kretz - Storm på vej (Billetsalg starter til juli)

Torsdag den 26. september 2024, 19:00 - 21.00.
Pris: Entré: 100 kr
Tofteskovvej 4, Juelsminde
Hvordan USA havnede på randen af opbrud og kaos - og hvad det betyder for os.Angrebet på kongressen var et røntgenbillede ind i hjertet af Amerika. Hvad det betyder for os i Danmark: Alt det giver Steffen Kretz sit bud op i aftenens foredrag..
VoksenKrea - kernelæder
5 Okt Workshop

VoksenKrea - kernelæder

Lørdag den 5. oktober 2024, 10:00 - 12:30.
Pris: Entré: 75 kr
Tofteskovvej 4, Juelsminde
Naturfarvet kernelæder er lyst og sart, men ved kontakt med luft, liv og hænder udvikles den smukke patina, som vi kender og elsker. Du kan deltage selvom er nybegynder, det handler om at prøve og glæden ved at dele kreativiteten..