Parkskolen

Viser 3 events fra/efter 16. apr. 2024

Lær at male naturalistiske billeder

Lær at male naturalistiske billeder

Mandag den 8. januar til mandag den 29. april 2024, 14 mødegange kl. 16.30-19.
Arrangør: LOF Struer
Park Allé 2, Struer
Vil du gerne lære at male naturalistiske billeder, portrætter, landskaber eller stilleben, er dette kursus lige tilrettelagt for dig..

Efter mere end 30 års virke som kunsthistoriker, portrætmaler og ikke mindst billedkunstlærer, er det min erfaring, at alle kan lære at male naturalistiske motiver uanset deres forudsætninger. Begyndere, let øvede og mere erfarne kursister er derfor meget velkomne.

Kurset tager netop udgangspunkt i den enkelte kursists erfaring og niveau. Du undervises i de teknikker kunstmalerne i det 19. århundrede brugte, og du vil få masser af individuel sparring og hjælp. Du vil få mulighed for at arbejde meget målrettet med dine egne værker, og gradvist se resultatet af din indsats.

Eneste forudsætning for at deltage er, at du har lyst til at male naturalistiske motiver sammen med andre hobbymalere. Vi hygger os gevaldigt og har hver gang en tiltrængt kaffe/the pause. Du får råd og vejledning til at købe de materialer, du har brug for undervejs

Underviser: Frank Weber
Hold: F2401
Spansk kommunikation 1 (begynder)
16 Apr Undervisning

Spansk kommunikation 1 (begynder)

Mandag den 15. januar til mandag den 17. juni 2024, 10 mødegange kl. 15.30-17.
Arrangør: LOF Holstebro
Park Allé 2, Struer
Holdet er for dig, der er helt nybegynder og intet kender til sproget. Vi starter helt fra bunden. Du lærer nye gloser hver undervisningsgang, så du opbygger et brugbart ordforråd..

Målet er, at det grundlæggende ordforråd anvendes og udvides aktivt gennem træning af samtale på spansk, så du bliver i stand til at forstå og blive forstået på korrekt spansk i simple hverdagssituationer. Grammatikken vil grundigt blive forklaret, men udgangspunktet vil være dine mundtlige sprogfærdigheder, så du vil kunne tale spansk fra dag 1. I løbet af kurset vil du lære: At præsentere dig på spansk - at spørge om lov, undskylde og vise hensyn på spansk - på spansk at spørge, hvor tingene er henne - at lære at handle på spansk - tallene fra 0 til 100 - at udtrykke og forstå, hvad klokken er - ugedagene, månederne og årstiderne - du vil også lære ligheder og forskelle på spansk og dansk kultur - at sige velbekomme, tak for mad samt at hilse på hinanden. Pædagogikken vil baseres på differentiering, så alle lærer og deltager ud fra egne forudsætninger og behov.

Udgifter til materialer må påregnes.

Ved spørgsmål kan underviseren kontaktes på: miguelspansk@gmail.com

Underviser: Miguel Campos
Spansk kommunikation 2 (let øvede)
16 Apr Undervisning

Spansk kommunikation 2 (let øvede)

Mandag den 15. januar til mandag den 17. juni 2024, 10 mødegange kl. 17.05-18.45.
Arrangør: LOF Holstebro
Park Allé 2, Struer
Holdet er for dig, der allerede har noget kendskab til spansk Du har lært de regelmæssige udsagnsord i nutid såvel som i førnutid, og du kan føre en enkel dialog på spansk. Du ønsker at blive bedre til at tale og forstå sproget..

I denne sæson lærer du bl.a. at udtrykke dig klart og tydeligt i samtale om simple hverdagssituationer, så du let og ubesværet kan deltage i en almindelig meningsudveksling. I undervisningen vil vi lægge vægt på de kommunikative aspekter med fokus på at forstærke dine mundtlige sprogfærdigheder. Vi arbejder med en tekst - og opgavebog (Buena Idea 1). I løbet af denne sæson vil du lære: at udtrykke det, du kan og ikke lide, at lære at lave planer og aftaler på spansk, at bestille mad på en restaurant, tal fra 100 til 1000 og meget mere.

Udgifter til materialer må påregnes.

Ved spørgsmål kan underviseren kontaktes på: miguelspansk@gmail.com

Underviser: Miguel Campos