Snejbjerg Svømmehal

7400 Herning
Åbent: Se hjemmeside
Entré: 25 kr

Snejbjerg Svømmehal er beliggende 5 km vest for Herning.
Her finder du en stille hal, hvor der både er plads til motionssvømmeren og triatleten som ønsker at træne på 25 meter banen, samt vandhunde i alle aldre, som blot kommer for at pjaske.
Svømmehallen har 1 meter vippe, og begge omklædningsrum er udstyret med sauna.
Svømmehallen bruges mest til Snejbjerg Svømmeklubs svømmeskole og motionshold for voksne, derfor de begrænsede åbningstider, som iøvrigt følger skolernes ferieplan, så der er lukket i ferier og i forbindelse med helligdage

Viser 7 events fra/efter 19. apr. 2024

Family rescue

Fredag den 19. april 2024, kl. 16.30-17.15.
Skolesvinget 3, Herning
Dette hold er som plask og leg, suppleret med alderssvarende legende livrednings elementer. På holdet er det tilladt at have forældre med i vandet..

Der arbejdes med vandtilvænning, samt forskellige øvelser, der stimulerer barnet, både i forhold til den senere svømmeundervisning, men også barnets generelle udvikling stimuleres. Forskellen på dette hold og alm. plask og leg er at svømmeundervisningen og aktiviteterne har livredning for børn som en rød tråd. Med andre ord lære børnene at svømme samtidig med at de lære at redde sig selv og andre.

Det er altså ikke et krav at kunne svømme for at gå på holdet, men en stor fordel, hvis de på forhånd er vilde med vand.

AquaFitness

Mandag den 22. april 2024, kl. 18.45-19.30.
Skolesvinget 3, Herning
Er en sjov og effektiv måde at træne på, og du behøver ikke at være vant til at svømme eller træne i vand for at deltage - men det er dog en fordel at være fortrolig med vand..

Vandet giver ekstra bevægelsesmuligheder, og vi kommer omkring både store og små muskelgrupper.

Aquafitness er en skånsom men effektiv træning, uden belastninger i knogler, led eller muskler. Du kan altså fint mere med, uanset om du er vant til at træne, har diverse skavanker eller lider af overvægt - her træner alle nemlig på lige vilkår.

Husk badetøj/håndklæde og godt humør, så sørger vi for resten!

AquaRunning

Mandag den 22. april 2024, kl. 19.30-20.15.
Skolesvinget 3, Herning
Styrker musklerne omkring dine knæ, din mave og ryg, uden at leddene belastes af din vægt, tværtimod styrkes alle dine led af bevægelsesmodstanden i vandet.AquaRunning, Snejbjerg Svømmeklub..

Holdet er med høj intensitet, hvor der bruges forskellige løbeteknikker og intervaller, hvor der i de små pauser vil være "modsatrettede" øvelser.

Du vil blive instrueret i korrekt løbestil i vandet

Holdet henvender sig til dig, som:

allerede løber, men gerne vil have et supplement til dit løb
har en løbeskade, der holder dig fra asfalten
allerede dyrker anden motion, som cykling eller andet
kunne tænke dig at løbe, men ikke kan holde til det
bare elsker at motionere i vand
Kom og vær med til tre kvartes fed træning til fed løbemusik

Trin 6 onsdag

Onsdag den 24. april 2024, kl. 18.30-19.15.
Skolesvinget 3, Herning
Der arbejdes målrettet og struktureret med stilarterne i forhold til at forbedre din præstation (mandage, 30 min), samt fysisk træning i form af træning og forskellige vandaktiviteter (onsdage, 45 min)..

Bemærk at der på dette hold trænes 2 gange i ugen, men at det naturligvis er valgfrit hvor ofte du møder op. Dog forventes det at du melder afbud til instruktøren, hvis du ikke kommer.

Målet med trin 6 er at du fortsat udvikler din svømning, og får idéer til fremtidig brug af vandet. Der er plads til at du kan svømme på holdet i flere år.

Livreddertræning

Torsdag den 25. april 2024, kl. 19.30-21.
Skolesvinget 3, Herning
Har du lyst til at prøve kræfter med livredning? Så har vi tilbuddet til dig!.

I vores livreddertræning træne vi primært mod, at kunne aflægge en bassinlivredderprøve, men her også plads til dig, som gerne bare vil prøve kræfter med livredning, eller måske træne nogle konkurrence discipliner indenfor livredningen.

Vore instruktører står klar til at tage godt i mod dig, og klæde dig godt på, hvad enten dit mål er at aflægge prøve, eller blot skubbe nogle grænser indenfor livredning.

Family rescue

Fredag den 26. april 2024, kl. 16.30-17.15.

Lær at bruge en hjertestarter
16 Okt Workshop

Lær at bruge en hjertestarter

Onsdag den 16. oktober 2024, kl. 13:30.
Skolesvinget 3, Herning
Kig forbi til denne lokale afdeling af den internationale hjertestarterdag, og lær at bruge en hjetestarter..