Ågerup Skole

DN Fugletur til Tempelkrogen
9 Maj Natur

DN Fugletur til Tempelkrogen

Torsdag den 9. maj 2024, 10:00. 12:00.
Ågerup Skole,
Krogvejen 4, Vipperød
Søren Pinnerup vil igen her i foråret, den 9. maj (Kristi himmelfarts dag), være vores guide, på en fugletur rundt om den fredede Tempelkrog Sø. Turen er samlet ca. 6 km, hvoraf de 4 km er rundt om selve søen..

Mødested: Parkeringspladsen ved Aagerup Skole, Krogvejen 4, 4390 Vipperød. Vi mødes kl. 9.00 og er tilbage ved P-pladsen ca. kl. 12.00.

Tempelkrogen er rasteplads og ynglested for rigtig mange vadefugle, samt ænder og gæs på deres forårstræk nordpå. Området er også kendt for Havørn og Isfugl Så der plejer at være rigtig meget at se og opleve på turen.

Det vil nok være praktisk med et par fornuftige sko/støvler og kikkert er helt klart et must.

Såfremt det skulle blive rigtigt dårligt vejr aflyses turen.

DN-Turleder: Ole Hauerberg