Uldum Højskole

Viser 5 events fra/efter 20. apr. 2024

22 Apr Andet

Åbent hus på Uldum Højskole

Mandag den 22. april 2024, kl. 19:00-21.00.
Højskolebakken 11, Uldum
Så er der igen mulighed for at få en lille smagsprøve på det fantastiske højskoleliv. Det er gratis og åbent for alle, der vil høre mere om højskolelivet og se det på nærmeste hold. Du er velkommen til at tage din mor, far, kæreste, ven eller søskende med..

Vores åbent hus består af en rundvisning, der varer cirka en time. Herefter er der mulighed for at få en kop kaffe og snakke med nogle af vores nuværende elever eller høre om vore tur til Kenya i Afrika
9 Maj Andet

Åbent hus på Uldum Højskole

Torsdag den 9. maj 2024, kl. 13:00-15.00.

At dele et liv
1 Okt Skuespil

At dele et liv

Tirsdag den 1. oktober 2024, kl. 19:30.
Højskolebakken 11, Uldum
Publikum bestemmer, hvordan forestillingen skal udspille sig, når Kulturmarkt og Det Kommende Teater spiller teaterforestillingen AT DELE ET LIV..

Nogle gange ville det være fantastisk at vide, hvad hinanden tænker. Eller kunne spole tilbage og se, hvad der faktisk blev sagt i en diskussion. Eller at kende fremtiden så vi kunne handle anderledes i nutiden? Måske ville vi så leve vores liv anderledes? Det er nogle af tankerne bag forestillingen AT DELE ET LIV.
Forestillingen er historien om to menneskers fælles liv. Fra det første møde, over kriser og sejre og helt almindelige tirsdage. Der kastes lys på vores måde at være sammen på, misforståelser, fortalelser og forventninger. Det er genkendeligt og morsomt og giver med garanti stof til samtaler
Mathilde Falch - solo
10 Okt Rock/Pop

Mathilde Falch - solo

Torsdag den 10. oktober 2024, 19.30-22.00.
Højskolebakken 11, Uldum
Oplev Mathilde Falch solo på Uldum Højskole! Mathilde Falchs koncerter kendetegnes ved personlige fortællinger, humor, spilleglæde, intenst nærvær og publikumskontakt, høj energi, spontane historier og gode sange..

Mathilde Falch er kendt for sin kompromisløse, vilde og alligevel sårbare, psykologiske sangskrivning Mathilde Falch bevarer intimiteten fra songwriter genren, men udfordrer den ved at arbejde på tværs af genre, med mere moderne, vilde, alternative og skæve produktioner.
Mathilde Falch har i de sidste 14 år opbygget sin karriere ved at spille alle steder, hvor hun har kunnet komme til det - alt fra, på gaden, hjemme i folks private stuer, til de store spillesteder og festivalscener. Som 19-årig oprettede Mathilde Falch sit eget lille pladeselskab "Just For The Record" hvor hun selv har udgivet al sin musik fra.
Mathilde Falch har på gammeldags facon bygget en karriere op ude på spillestederne ved at turnere landevejene tynde. Mathilde har det mest trofaste publikum, der igennem årene gradvist har vokset sig større.

Gennem en årrække har Mathilde Falch været én af landets mest intenst turnerende navne, både med sit rockband og som soloartist. På helt old school manér har hun via scenerne opbygget er trofast publikum, med udsolgte huse mange steder til følge
Fællessang og korkoncert
12 Nov Andet/Ukendt

Fællessang og korkoncert

Tirsdag den 12. november 2024, kl. 19:00.
Højskolebakken 11, Uldum
Koncert med Rytmekoret i Uldum og fællessang fra højskolesangbogen..

I samarbejde med Rytmekoret fra Uldum inviterer Kulturkrogen til en aften med korkoncert og fællessange fra højskolesangbogen. Rytmekoret synger et blandet repetoire og der 70 personer med i koret. Der er naturligvis kaffe og kage undervejs