Syddjurs Teaterforening

Gøngehøvdingen - på syngende grund
25 Apr Skuespil

Gøngehøvdingen - på syngende grund

Torsdag den 25. april 2024, kl. 19.30-21.20.
Pris: Entré: 55-245 kr Køb/bestil billet
Arrangør: Syddjurs Teaterforening. Fuglsøcentret, Dragsmurvej 6, Knebel
Glæd jer til et gensyn med Figaros, der i foråret 2024 fejrer 20-års jubilæum med forestillingen Gøngehøvdingen - usædvanlig frit efter Carit Etlar..

Carit Etlars roman skildrer begivenhederne i 1657-1658, da Svend Poulsen Gønge forsvarer Sjælland mod de svenske styrker og deres tyske lejesoldater.

Svend Poulsen Gønge og hans tro ven og svoger, Ib, får til opgave at hente 50.000 rigsdaler i Vordingborg Kirke og bringe dem til København. Men at komme forbi de svenske linjer er svært, og det bliver bestemt ikke bedre da den tyske kaptajn Mannheimer og hans ledsager, heksen Kulsoen, jager dem på livet for at få fingre i de mange penge.

Udsat for Figaros vridemaskine kan handlingen godt sine steder tage en lidt anden drejning....

Figaros og Den Ny Operas opdaterede udgave af Gøngehøvdingen tilsættes kendte hits fra opera, operette og musical og krydres med masser af komik.

I Gøngehøvdingen spilles, synges og danses alle roller i et festfyrværkeri af humor og musik af Lisbeth Kjærulff, Hans Dueholm, Kristian Jensen og Allan Dahl Hansen.

Holdet har tidligere produceret og skrevet "Svend, Knud og Valdemar - synger på sidste vers", "Dracula - en kisteglad grinebider" og ikke mindst den seneste "De tre Musketerer - en for alle, alle for en og tre for en tier".

Gøngehøvdingen er produceret af Figaros og Den Ny Opera.

Instruktion og medvirkende: Lisbeth Kjærulff, Hans Dueholm, Kristian Jensen og Allan Dahl Hansen
Manuskript: Kjærulff, Dueholm og Jensen usædvanligt frit efter Carit Etlar
Kostumer: Nathalie Meldgaard
Scenografi: Hans Dueholm

Producent: Figaros og Den Ny Opera
Genre: Musikforestilling
Tid: 25.04.2024 kl. 19.30
Sted: Fuglsøcentret, Dragsmurvej 6, Knebel
Billetpris: Medlem: 145 kr. / Løssalg: 245 kr. / Unge under 25 år: 55 kr.
Varighed: 110 minutter

Har du funktionsnedsættelse, der kræver en særlig placering i salen, så kontakt os påbillet@syddjursteaterforening.dk
At lære at dø
6 Maj Skuespil

At lære at dø

Mandag den 6. maj 2024, kl. 19.30-21.
Pris: Entré: 55-195 kr Køb/bestil billet
Arrangør: Syddjurs Teaterforening. Kulturhotellet Rønde, Hovedgaden 10, Rønde
Mungo Park kommer endnu engang til Syddjurs - denne gang med intet mindre, end et kommunalt drama om klimakamp, papirarbejde og vold..

Der er klimauge i den lille kommune og alle medarbejderne er klar Men den klimadepressive folkeskolelærer Elin, kan næsten ikke holde angsten tilbage, når hun skal undervise børnene i emnet.

Klimaoptimisten Andreas er til gengæld topmotiveret for at starte i Miljøforvaltningen, hvor han skal tilse byggeriet af en ny stor industrihavn, der dog lige kræver at de fælder byens sidste stykke skov.

Her starter en medrivende, skæv og uforudsigelig historie, som tager en vild, provokerende og magisk drejning under klimaugen, der ender som ingen havde forudset

Aftertalk

Efter forestilling er alle interesserede inviteret til en snak med skuespillerne om deres arbejde med forestillingen.

PRESSECITATER OG ANMELDELSER

* * * * * Politiken "Latteren ruller", "Et insisterende call for action"

* * * * * * Kulturkupeen "Mest begavede forestilling i denne sæson"

* * * * * Iscene "Skrækindjagende sjov"

* * * * * Frb. Amts Avis "Pragtpræstation"

Medvirkende: Mungo Parks ensemble, forventet cast: Rikke Westi og Sebastian Aagaard-Williams I

nstruktion og tekst: Viktor Tjerneld

Scenografi: Peter Schultz

Lyddesign: Emil Bøll

Lysdesign: Jari Matsi

Videodesigner: Christian Halberg

Producent: Mungo Park

Genre: Skuespil

Tid: 06.05.2024 kl. 19.30

Sted: KulturHotellet, Hovedgaden 10, Rønde

Billetpris: Medlem: 145 kr. / Løssalg: 195 kr. / Unge under 25 år: 55 kr.

Varighed: 90 minutter