Kulturhuset Den Gl. Biograf

Jazzaften med Hot & Sweet Jazz Band
5 Sep Jazz

Jazzaften med Hot & Sweet Jazz Band

Torsdag den 5. september 2024, 19:30 - 22:00.
Ågade 2, Engesvang
Det er igen husorkesteret Hot & Sweet Jazz Band, der kommer og spiller. De vil som sædvanlig spille god gammeldages traditionel jazz og en masse dejlige numre fra swingperioden..

Kulturens Venner i Engesvang indbyder til jazzaften i i Kulturhuset Den gamle Biograf i Engesvang. Koncerten starter kl. 19:30 og slutter kl. 22:00.

Orkesterets besætning ved denne koncert er: Jørn Pagh - klarinet og sang, Leif Hansen - piano, Ove Rasmussen - bas, Ib Dejgaard - trommer og Torben Sørensen - trompet.

Der er gratis adgang for alle
Engesvang Seniororkester 15 års fødselsdagskoncert
2 Okt Andet/Ukendt

Engesvang Seniororkester 15 års fødselsdagskoncert

Onsdag den 2. oktober 2024, 19:00 - 21:00.
Ågade 2, Engesvang

I år er det 15 år siden Engesvang Seniororkester blev startet. Det fejrer vi med en fødselsdagskoncert i kulturhuset Den gamle Biograf i Engesvang onsdag den 2. oktober fra kl. 19.00. Koncerten afholdes i tæt samarbejde med Kulturens Venner, der står for det praktiske omkring koncerten.

ESO - Engesvang Seniororkester blev startet i september 2009, da nogle efterlønnere og pensionister fandt sammen om at spille musik. Efterhånden er flere kommet til, så orkesteret i dag består af 15 musikere. Orkesteret består mest af blæsere men der er også harmonika, guitar, bas, klaver og en sangsolist med.
I løbet af de 15 år, der er gået siden starten, har orkesteret spillet over det meste af det midtjyske område.

Vi er kendt for et særdeles afvekslende og meget bredt repertoire, der spænder fra svenske harmonika-viser til swingnumre fra den store amerikanske sangbog. Det er musik hentet fra Armstrong, Elvis, Fats Domino, og mange, mange flere. Selvfølgelig er der også masser af kendte danske evergreens på programmet.

Når orkesteret giver koncert indgår der altid fællessang. Der er gratis adgang for alle. Der kan købes drikkevarer i baren, og i anledning af fødselsdagen giver orkesteret en kop kaffe og et stykke kage i pausen
Jazzaften med The Old Barbershop Singers
31 Okt Jazz

Jazzaften med The Old Barbershop Singers

Torsdag den 31. oktober 2024, 19:30 - 22:00.
Ågade 2, Engesvang

Vi får besøg af vokalgruppen The Old Barbershop Singers. De har flere gange tidligere med stor succes besøgt Engesvang. Det er foreningen Kulturens Venner i Engesvang, der står for den praktiske afvikling af koncerten

The Old Barbershop Singers består af modne mænd for hvem konfirmationen er et meget fjernt minde. De synger amerikansk guldalderswing med et glimt i øjet, og med Mills Brothers som inspirationskilde.

Ved denne koncert optræder The Old Barbershop Singers vekslende med husorkester Hot & Sweet Jazz Band, der som sædvanlig vil levere traditionel jazz og numre swingtiden. Måske kommer der også en gammel dansk evergreen.

Der er gratis adgang for alle