Jive Jazzklub

Bygningen, Ved Anlægget 14
7100 Vejle
Tlf: 7572 4514

Jive er en forening, der har til formål at udbrede rytmisk musik - med fokus på moderne jazz i Vejle. Foreningen drives og koncerterne arrangeres af en lille flok entusiastiske frivillige

Viser 2 events fra/efter 19. apr. 2024

Jakob Dinesen / Anders AC Christensen / Laust Sonne
22 Apr Jazz

Jakob Dinesen / Anders AC Christensen / Laust Sonne

Mandag den 22. april 2024, kl. 19.30-21.30.
Pris: Entré: 160 kr / medl. 120 kr / unge medl. 70 kr Køb/bestil billet
Arrangør: Jive Jazzklub. Bygningen, Ved Anlæget 14B, Vejle
Dette er intens musik fra en stor, dansk trio. Trioen består af danske top-musikere med erfaring fra både jazz, rock og pop. Her er jazzen dog udgangspunktet..

Trioen spiller både originalt materiale og numre af deres inspirationskilder, fx bassisten Charlie Haden og saxofonisten Eddie Harris. Der vil være hurtige intense numre, og der vil være ballader, der virkelig udfolder gruppens potentiale. Publikum vil opleve et nærvær og intensitet fra scenen.
Det unge publikum kender måske disse musikere fra deres rock-baggrund. Her viser de vej ind i jazzen, hvor mulighederne for musikalsk udvikling kan være større, og hvorfor ikke bare fungere i begge verdener? Der er ingen modsætninger i musik. Genre-betegnelser er i virkeligheden kunstige grænser, som ikke gælder for en musiker af hjertet.
Oplev nuets kraft i denne trio, når den skaber samhørighed, sanselighed mellem sig og mellem musikere og publikum.

Jakob Dinesen - sax
Anders AC Christensen - bas
Laust Sonne - trommer
The Dragon
15 Maj Jazz

The Dragon

Onsdag den 15. maj 2024, kl. 19.30-21.30.
Pris: Entré: 160 kr / medl. 120 kr / unge medl. 70 kr Køb/bestil billet
Arrangør: Jive Jazzklub. Bygningen, Ved Anlæget 14B, Vejle
Lederen af The Dragon, guitaristen og komponisten Hans Henrik Bay har vejlensiske rødder. Han var, for 25 år siden, med til at starte "Ensemble New", der spillede med stor succes på mange scener fra JIVE i Paraplyen til Blue Note Club i New York City..

The Dragon vil spille originale Hans Henrik Bay numre, hvor inspirationen kan komme fra Blue Note sounden fra 1960'ere. Ballader og up-tempo numre vil variere. Du vil kunne spore en Balkan-inspiration visse steder. Det er en nyere åre, som Hans Henrik Bay er tilgået. Nogen af kompositionerne vil være ret gennemkomponerede. Alt vil dog blive smagt til med jazzkrydderier, så du får et bud på, hvad en nutidig jazzmusiker kan gøre for at bringe den inspirerende Blue Note lyd et stykke videre. Der bliver også plads til nogle standards, og mon ikke vi får smagsprøver fra Bays forrige udgivelse, "Dreams", der var inspireret af fusionsmusik.

Hans Henrik Bay - guitar
Niels Vincentz - sax