Stege Kirke

Viser 39 events fra/efter 26. apr. 2024

28 Apr Gudstjeneste

Konfirmationsgudstjeneste v. Lene Skov Opsahl

Søndag den 28. april 2024, kl. 10.30.
Kirkepladsen 2, Stege
4. søndag efter påske Joh 8,28-36: Hvis I bliver i mine ord, er I sandelig mine disciple..
5 Maj Gudstjeneste

Konfirmationsgudstjeneste v. Lene Skov Opsahl

Søndag den 5. maj 2024, kl. 10.30.
Kirkepladsen 2, Stege
5. søndag efter påske Joh 17,1-11: Jeg beder for dem, du har givet mig..
Koncert: En lille håndfuld poesi
5 Maj Andet/Ukendt

Koncert: En lille håndfuld poesi

Søndag den 5. maj 2024, kl. 16.
Kirkepladsen 2, Stege
En lille håndfuld poesi - der er lys i alle sprækker. Er et poetisk univers med digte af Inger Christensen og Nina Malinovski om angst og lyst, liv og død tilsat sange og musik af bl.A. Tom Waits, Sebastian og Joni Mitchell..

Moderne kvindelige digteres ord og tanker i et møde mellem digt, musik og sang. Med pianist Malene Thastum og skuespiller Mette Maria Ahrenkiel Arrangementet varer ca. 30-40 min.Fri entré
Mønkorenes forårskoncert
8 Maj Andet/Ukendt

Mønkorenes forårskoncert

Onsdag den 8. maj 2024, kl. 19.30.
Kirkepladsen 2, Stege
Mønkorenes forårskoncertMed korene:Sct. Olai Koret ved Svetlana LanghoffNaasoq Koret Stege Kirkes Pige- og Voksenkor ved Jan RøeboeKoncerten starter kl. 19.30 og varer en times tid.Fri entré..
Kristi Himmelfarts dag: Højmesse v. Lene Skov Opsahl
9 Maj Gudstjeneste

Kristi Himmelfarts dag: Højmesse v. Lene Skov Opsahl

Torsdag den 9. maj 2024, kl. 10.30.
Kirkepladsen 2, Stege
Kristi Himmelfarts dag Luk 24,46-53: Idet han velsignede dem, skiltes han fra dem..
12 Maj Gudstjeneste

Højmesse v. Elizabeth Knox-Seith

Søndag den 12. maj 2024, kl. 10.30.
Kirkepladsen 2, Stege
6. søndag efter påske Joh 17,20-26: Og for dem, som ved deres ord tror på mig..
Menighedsmøde og orienteringsmøde
14 Maj Møder

Menighedsmøde og orienteringsmøde

Tirsdag den 14. maj 2024, kl. 19.
Kirkepladsen 2, Stege
Menighedsmøde med efterfølgende valgmøde (orienteringsmøde om menighedsrådsvalg) Dagsorden - menighedsmøde: Gennemgang af regnskab 2023 og budgetramme 2025 ved kassereren Menighedsrådets beretning Evt. Dagsorden - valgmøde: Identisk med ovenstående..

Dagsorden, med undtagelse af orientering om menighedsrådsvalget. Mødet starter kl. 19.00 i Morten Reenbergs Gård
Studiekreds v. Elizabeth Knox-Seith
15 Maj Møder

Studiekreds v. Elizabeth Knox-Seith

Onsdag den 15. maj 2024, kl. 16.
Kirkepladsen 2, Stege
Studiekreds: Den bevægelige spiritualitet Vi vil fordybe os i, hvad det betyder at være pilgrim - særligt ud fra de 7 nøgleord, Frihed, enkelhed, langsomhed, bekymringsløshed, stilhed, fællesskab og åndelighed..

Man behøver ikke at være god til at vandre for at kunne være med, idet vi vil lægge vægt på den måde, vi hver især lever med tro og håb i det daglige. Grundbog for studiekredsen vil være min bog "Den bevægelige spiritualitet - pilgrimsvandring som opdagelsesrejse", udgivet på forlaget Eksistensen 2019. Vi fordyber os i enkelte af kapitlerne, og starter op med fortællingen om Frans af Assisi, der har inspireret de 7 nøgleord. Det er ikke nødvendigt at have læst bogen på forhånd. Vel mødt! Elizabeth Knox-Seith Vi mødes 1. og 3. onsdag kl. 16 i Morten Reenbergs Gård
19 Maj Gudstjeneste

Højmesse v. Elizabeth Knox-Seith

Søndag den 19. maj 2024, kl. 10.30.
Kirkepladsen 2, Stege
Pinsedag Joh 14,15-21: Talsmanden skal være hos jer til evig tid..
Koraften med Østmøn Koret og Vestmøn Koret ved Lea Thorlann
21 Maj Andet/Ukendt

Koraften med Østmøn Koret og Vestmøn Koret ved Lea Thorlann

Tirsdag den 21. maj 2024, kl. 19.
Kirkepladsen 2, Stege
Østmøn Koret og Vestmøn Koret I maj måned samler jeg begge mine kor i Stege Kirke for 3. gang i dette forår. I løbet af en sæson arbejder Østmøn Koret og Vestmøn Koret hver for sig i hver sin ende af øen..

Men to gange mødtes vi i Stege Kirke og sang sammen på sange, som vi havde indstuderet på forhånd. Der er dobbelt op på det hele; medlemmer, stemmer, snak, grin og glæde! Nu nærmer vi os afslutningen på denne sæson, og det vil vi gerne dele med alle, som kunne have interesse ved at invitere indenfor til vores "Åbne Øveaften". Det sker tirsdag d. 21.maj kl.19.00 i Stege Kirke. Alle er velkomne, så tag din bedstemor eller gode ven under armen og kom og lyt med på en uhøjtidelig aften med sang og hygge under ledelse af Lea Thorlann