Vesterhavskunst

Lørdag den 11. og søndag den 12. maj 2024
Vesterhavskunst,
Allegade 34, Skive
Kunne du tænke dig at prøve kræfter med at dreje, men er ikke helt sikker på, om det er noget for dig? Så kan du nu melde dig på et lynkursus, hvor du får fornemmelsen af, hvad det vil sige at dreje på drejeskiven..

Den første dag kommer vi ind på de basale teknikker indenfor det at dreje på drejeskive. Næste dag får du lov til at afdreje det keramik, du drejede første gang. Vi glaserer det i en blank glasur og du vil til sidst kunne få op til 1-4 stykker drejet keramik med hjem. Hvis du hellere selv vil glasere dit keramik, vil du kunne tilmelde dig et lille glasurkursus efterfølgende.

Kun 6 deltagere pr. hold. Større børn er også velkomne i følge med voksen. De skal tilmeldes i eget navn og betale på lige fod med øvrige deltagere.

Ler koster 65,- kr. pr. kg inkl. glasur, begitning og brænding. Materialeudgifter er ikke inkluderet i kursusprisen og afregnes direkte med Vesterhavskunst

Underviser: Marianne Henneberg Schneider