Center for Sundhed/Holstebro

7500 Holstebro

Viser 5 events fra/efter 27. apr. 2024

Træning i varmt vand

Tirsdag den 27. februar til tirsdag den 14. maj 2024, 10 mødegange kl. 16.30-17.15.
Stationsvej 35, Holstebro
Dette hold er. et træningstilbud til dig, der lider af tilbagevendende eller kroniske smerter. i bevægeapparatet. Træning og bevægelse i 34 grader varmt vand er en meget..

Skånsom og aflastende måde at motionere på og det varme vand er med til at give
dig velvære i hele kroppen. Med deltagelse i bassintræning er du i gang med
funktionel styrketræning for ryg/mave/ ben og skuldermusklerne på let
niveau. Ofte følger balanceproblemer med
smerteproblematikker, hvorfor der også vil blive trænet med balanceøvelser til
forebyggelse af fald.

Der bliver
taget hensyn til individuelle behov og det er ikke et krav at kunne svømme. Du
skal dog være selvhjulpen.

Vi træner i
fællesskab stabilitet omkring hofte, knæ, rygsøjlen og skuldrene og har fokus
på en god kropsholdning samt muskelkorsettet
Udfordringerne i vandet er sjove og man kommer i godt humør med de andre
deltagere

Underviser: Michael Hermann
Hold: 3723204002

Onsdag den 3. april til onsdag den 19. juni 2024
Stationsvej 35, Holstebro
Hold dig i form med motion i det varme vand,- vi boltrer os i det 33 grader dejligt varme vand..

Vi arbejder alle muskelgrupper igennem hver gang - ofte ved hjælp af forskellige redskaber. Mange øvelser har forskellige sværhedsgrader, hvorfor alle kan blive udfordret, men får arbejdet kroppen godt igennem.

Du er naturligvis velkommen, selvom du måtte have vandskræk. Bunden vil kunne nåes hele tiden og de, der måtte ønske udfordring, kan være på det dybe område.

Undervisningen er hensyntagende og foregår på små hold, hvorfor der vil blive taget individuelle hensyn.

Underviser: Rikke Munkholm

Torsdag den 4. april til mandag den 24. juni 2024

Underviser: Michelle Mortensen
Hold: MM2403

Mandag den 8. april til mandag den 17. juni 2024
Stationsvej 35, Holstebro
Hold dig i form med motion i det varme vand,- vi træner i det 33 grader dejligt varme vand. Vandet varmer dine muskler og led op, så du nemmere kan udføre de forskellige øvelser, og det varme vand mindsker samtidigt belastningen på dine led betragteligt..

Der arbejdes med kroppens store muskelgrupper hver gang - ofte ved hjælp af redskaber. Mange af øvelserne kan udføres i forskellige sværhedsgrader, hvorfor alle kan blive udfordret og få arbejdet kroppen godt igennem.

Vær opmærksom på, at aktiviteterne i vandet ikke er fysioterapeutisk træning, da jeg ikke er uddannet fysioterapeut, så træningsprogrammet vil bestå af forskellge elementer fra almindelig gymnastik og yoga tilpasset vandelementet.

Undervisningen er hensyntagende og foregår på små hold, så der vil blive taget individuelle hensyn.

Underviser: Charlotte Schlüter
Foredrag om fibromyalgi v/ Marianne Uggen Rasmussen- Holstebro
30 Maj Foredrag

Foredrag om fibromyalgi v/ Marianne Uggen Rasmussen- Holstebro

Torsdag den 30. maj 2024, kl. 19-22.
Stationsvej 35, Holstebro
Patienter med Fibromyalgi lever med kroniske smerter, som ofte medfører nedsat funktionsevne i dagligdagen, reduceret aktivitetsniveau og begrænset social deltagelse. Du vil få mere viden om: Hvad er fibromyalgi..

Konsekvenser for den enkelte
Eksisterende behandlingsmuligheder -medicinsk vs ikke medicinsk.
Resultater af Marianne Uggen Rasmussen's egen forskning om effekten af tværfaglig rehabilitering for patienter med fibromyalgi

Pris inkl kaffe/the m. Brød
medlemmer 75 kr. ikke medlemmer 100 kr