VIA University College Campus Aarhus C

Ceresbyen 24
8000 Aarhus C
Tlf: 87550010

VIA University College lå tidligere flere steder i byen, men nu samles alle uddannelserne under VIA-paraplyen på den tidligere Ceres-grund. Campus Aarhus C er på i alt 46.000 kvadratmeter fordelt på fem forbundne bygninger, der omfatter bl.a. undervisningslokaler, sportshal, kantine, café, konference- og mødefaciliteter, tagterrasse med multibane, spektakulær kunst og topmoderne teknologi. Stedet skal huse 5.500 studerende på ni forskellige uddannelser, som tidligere har været spredt på forskellige adresser i Aarhus. VIA uddanner til lærer, pædagog, socialrådgiver, professionsbachelor i Global Business Engineering, bygningskonstruktør, designer, beklædningshåndværker, professionsbachelor i Value Chain Management og professionsbachelor i offentlig administration. VIA University College Campus Aarhus C, Ceresbyen 24, Aarhus C.

Viser 2 events fra/efter 27. apr. 2024

Stadig
29 Apr Foredrag

Stadig "bare" et menneske - om børn, unge og psykiatriske diagnoser

Mandag den 29. april 2024, kl. 19.
Pris: Entré Køb/bestil billet
VIA University College Campus Aarhus C,
Ceresbyen 24, Aarhus C
Stadig "bare" et menneske - om børn, unge psykiatriske diagnoser. Med: Freja Boysen. Ung. Grundlægger af SocialSpace, en non-profit organisation der arbejder for at. skabe handlemuligheder for unge når livet er svært..

Tidligere indehaver af to
psykiatriske diagnoser.

Peter Lund Madsen
Læge, psykiater, forfatter radiovært. Kan forklare noget om hjernen om
psykiatriske diagnoser.

Beskrivelse: En psykiatrisk diagnose er et arbejdsredskab, men den er ikke en fast sandhed,
den fortæller kun ganske lidt om, hvordan man er som menneske. Ved mange
psykiatriske diagnoser er der en glidende overgang fra det, vi alle kender til det
der bliver så belastende, at hverdagen ikke kan fungere. Peter fortæller om den
unge hjernes udfordringer noget om, hvad der sker i hjernen under de mest
almindelige mentale udfordringer, man kan løbe ind i: angst, ADHD, autisme, spiseforstyrrelser misbrug. Freja fortæller om, hvordan det var at få en
psykiatrisk diagnose, hvad det var der hjalp hende, hvordan hun i dag håndterer livets udfordringer. Sammen taler de om, hvad man kan gøre hvis man
rammer ind i en periode med mentalt uvejr, udfordringer ballade. Og så vil de
redegøre for deres fælles erfaring nemlig: At det ikke handler om at være normal.
Det er et udsagn det er nemt at være enig i, men svært at efterleve i praksis. Det synes Peter Freja i hvert fald!
Grounding - bogreception
16 Maj Foredrag

Grounding - bogreception

Torsdag den 16. maj 2024, kl. 14.30-16.
VIA University College Campus Aarhus C,
Ceresbyen 24, Aarhus C
Reception for bogen "Grounding - kropslig forankring i professionerne" for kollegaer, venner, familie og interesserede. Afholdes i medarbejderrummet D4.08 på læreruddannelsen torsdag d. 16/5 kl. 14.30 - 16.00..