Kulturhusets Venner, Vemb

Søhusvænget
7660 Bækmarksbro
Tlf: 29435659

Kulturhusets venner: http://www.smagogsans.dk/forsamlingshusets-venner/bestyrelse-og-organisation holder til i Vemb Kultur- og Forsamlingshus. Vi er en upolitisk forening, hvis formål er at fremme og koordinere kulturelle arrangementer i Vemb og omegn. Vi afholder ca 12 arrangementer i løbet af året, og vi arbejder kreativt med koncerter, foredrag, kunstudstillinger mm. Vi forsøger altid at kombinere arrangementerne med Smag & Sans - idet Hanne Mette som har Vemb Forsamlingshus er en fantastisk madkunstner

Viser 8 events fra/efter 20. apr. 2024

Solokoncert af singer-songwriter Simon Lynge
28 Apr Andet

Solokoncert af singer-songwriter Simon Lynge

Søndag den 28. april 2024, kl. 19-22.
Arrangør: Kulturhusets Venner, Vemb. Vemb Kultur & Forsamlingshus, Kjærsvej 3, Vemb
Søndag, den 28. apri 2024 kl. 19.00 -. solokoncert af singer-songwriter Simon Lynge. I forbindelse med Simon Lynges Danmarksturné har vi været så heldige at få ham til at lægge vejen forbi..

Vemb, hvor han vil optræde alene med sin guitar.

Simon Lynge er opvokset i Grønland og har gået på Holstebro Musikskole. Både Lynges far og bedstefar var musikere.
I 2003 modtog Simon Lynge Holstebro Musikpris, og i 2004 flytte han til Los Angeles og har siden levet af musikken.
I dag bor han i staten Washingtong.

Lynges musik er både melodisk og smuk, men alligevel kraftfuld i sit nærvær og dristighed.
Lynge har som den første grønlænder optrådt på UKs Glastonbury Festival. Nogle gange blir Lynge sammenlignet med
Paul Simon, The Beach Boys og The Beatles.

Pris for koncert: kr. 200

Der kan købes drikkevarer i baren.

Vi glæder os til at se jer - det blir en fantastisk aften
Fernisering v/kunstner John Homann Christensen
1 Maj Fernisering

Fernisering v/kunstner John Homann Christensen

Onsdag den 1. maj 2024, kl. 13-15.
Kulturhuset byder indenfor til endnu en fernisering v/kunstner John Homann Christensen, som i dag bor i Kloster, men har gået i skole i Vemb..

Lørdag, den 1. juni 2024 - fernisering v/kunstner John Homann Christensen

Kulturhuset er vært ved en hapser og et glas vin. Gratis adgang
Åbent galleri - /Niels Tachau af rustikt træarbejde og kunsthåndværker Rie Takeuchi af origami

Lørdag den 4. og søndag den 5. maj 2024, kl. 13-15.
Åbent galleri fra kl 13-15,med Niels Tachau af rustikt træarbejde og kunsthåndværker Rie Takeuchi af origami. Kig forbi. Kulturhuset byder på et glas vin..
Koncert m/Nees og Omegns konekor M/K

Tirsdag den 7. maj 2024, kl. 18-22.
Tirsdag, den 7. maj 2023 kl. 18.00. Koncert m/Nees og Omegns konekor M/K. Så indbydes der igen til Forårskoncert med Konekoret M/K fra Nees. Temaet i år er irsk og skotsk folkemusik..

Inden koncerten vil Hanne Mette diske op med en lækker forårsmenu. I kan glæde jer.

Pris: kr. 200 for mad + koncert.

Drikkevarer og måske en whisky kan købes i baren!

Alle er velkomne!

Tilmelding:

På cykel i omegnen
20 Maj Cykeltur

På cykel i omegnen

Mandag den 20. maj 2024, kl. 09-16.30.

Mandag, den 20. maj 2024 kl. 9-16.30 - På cykel i omegnen - pinsefrokost på turen
(2. pinsedag)

Så skal v igen på cykeltur i den skønne omegn, hvor medlemmer fra bestyrelsen vil agere guider.
I år går turen i retning øst for Vemb.

Vi spiser Hanne Mettes lækre pinsefrokost undervejs.

Mød frisk op kl. 9 ved Kulturhuset 2. pinsedag med cykel.

Pris: kr. ............... drikkevarer kan købes. (prisen kommer senere)

Tilmelding: https://kulturhusetsvenner.nemtilmeld.dk/
2 Jun Billedkunst

John Homanns værker

Søndag den 2. juni 2024, kl. 13-15.
Åbent galleri - med John Homanns værker. Værkerne kan købes. Kig forbi. Kulturhuset byder på et glas vin. Alle er velkomne!.
Bagagerumsmarked med Grundlovstale

Onsdag den 5. juni 2024, kl. 10-15.
Mere information senerebagagerumsmarked - nyt tiltag..

MERE INFORMATION SENERE

Bagagerumsmarked

NYT TILTAG

Kl. 11.00 Grundlovstale v/Lene Dybald, formand for Kultur- og Fritidsudvalget ved Holstebro Kommune.

Begynd allerede nu at kigge i de gamle gemmer. Vi håber at se mange lokale borgere, virksomheder og butikker til markedet.

Standleje kr. 100.

Mere info senere
29 Jun Billedkunst

John Homanns værker

Lørdag den 29. juni 2024, kl. 13-15.