DGI Huset Herning

7400 Herning
Tlf: 9626 7400
Åbent: Man-fre 6-22, lør-søn 8-20

Topmoderne inden- og udendørs faciliteter til fitness og wellness. Vandkulturhus med bl.a. klatrevæg, springbassin, varmtvandsbassin, spabad og mulitibassin med en 93 meter elipseformet svømmebane og modstrømskanal. Café og 152 hotelværelser

Viser 4 events fra/efter 19. apr. 2024

Slid- og leddegigt

Onsdag den 10. januar til onsdag den 19. juni 2024
Kousgaards Plads 3, Herning
Varmtvandstræning for personer med slid- og leddegigt. Træning i det varme vand aflaster og dæmper smerter i led og muliggør bevægelser og træning der ikke er muligt på land..

Der vil være fokus på træning af nakke og lænd, ledbevægelighed, stabilitet, styrke og konditionstræning. Desuden vejledning om aflastning af led.

Undervisningen varetages af fysioterapeut

Underviser: Nikolaj Svendsen
Vandgymnastik (H)

Fredag den 19. januar til fredag den 21. juni 2024
Kousgaards Plads 3, Herning
Holdet er for dig, der har et bevægelseshandicap, en dårlig ryg eller svære muskelinfiltrationer. Vi laver øvelser i det varme vand, hvor vores bevægelser er lettere at lave. Varmen og bevægelserne blødgør de stive muskler..

Gymnastikken/afspændingen foregår på små hold, så der hele tiden er plads til, at du kan blive vejledt.

Hensyntagende hold (H) er kurser tilrettelagt for dig der har udfordringer, dvs. en lidelse eller et handicap, der gør at du ikke kan deltage på almindelige hold.

Folkeoplysningsloven kræver en underskrevet tro- og love erklæring, på at du har brug for netop denne type undervisning, da der ydes et særligt tilskud, så det er muligt at køre små hensyntagende hold. Tro- og love erklæring udleveres af underviser

Underviser: Iben Löschke Christensen
Yoga for alle sommerhold

Tirsdag den 7. maj 2024, kl. 17-18.15.
Pris: Fri entré Køb/bestil billet
Kousgaards Plads 3, Herning
Dejlig yoga til at holde kroppen ved lige i løbet af foråret. Træningen er stadig med yoga for alle, med dejlige stræk for hele kroppen. Vi er ikke nede på måtten, men laver øvelserne stående og siddende på stole..

Træningen afsluttes med en afslappende kropsscanning.

TILMELD GRATIS PRØVETRÆNING

Arrangeret af Herning GF Gymnastikafdeling
Yoga for alle sommerhold

Tirsdag den 14. maj 2024, kl. 17-18.15.
Pris: Fri entré Køb/bestil billet
Kousgaards Plads 3, Herning

Træningen afsluttes med en afslappende kropsscanning.

TILMELD GRATIS PRØVETRÆNING

Arrangeret af Herning GF Gymnastikafdeling