Dagmar Bio

Bredgade 36
7280 Sønder Felding
Tlf: +45 21 17 96 10

Gammel biograf anno 1954. Koncerter i Dagmar Bio er altid hyggelige og intime. Der er nemlig blot plads til 129 publikummer - så man er ganske tæt på kunstnerne

Viser 3 events fra/efter 19. apr. 2024

Erik Grip Solo

Fredag den 19. april 2024, kl. 20.
Pris: Entré: Billet 199 kr Køb/bestil billet
Bredgade 36, Sønder Felding
En legende i dansk musik - og modtager af Folkemusikprisen 2020 - kigger forbi Dagmar Bio med klassikere fra repertoiret og nyere sange indspillet i 2022..

Erik Grip er beviset på, at visesang langt fra er en stillestående oplevelse. Med stort nærvær og viser som "Åbent Landskab", "Rose skal vi danse", "Du kom med alt det, der var dig" og "Velkommen i den grønne lund" tryllebindes publikum. Sangene bliver suppleret af humoristiske anekdoter og røverhistorier. Erik Grip er still going strong, så glæd dig til en hyggelig aften i Dagmar Bio
Anders Blichfeldt Tik Tak Tur 24
9 Maj Rock/Pop

Anders Blichfeldt Tik Tak Tur 24

Torsdag den 9. maj 2024, kl. 20.
Pris: Entré: Billet 399 kr Køb/bestil billet
Bredgade 36, Sønder Felding
"Anders, du er bobler på Dansktoppen". Det var beskeden fra DR P5 nogle uger efter udgivelsen af Tik Tak..

Allerede da, havde Anders' sang om fire veninders livslange venskab spredt sig på de sociale medier, og Anders fik som 58 årig sit første hit på dansk
Martin kanstrup - træls
11 Okt Show/stand up

Martin kanstrup - træls

Fredag den 11. oktober 2024, kl. 20.
Pris: Entré: Billet 275 kr Køb/bestil billet
Bredgade 36, Sønder Felding
Martin Kanstrup besøger Dagmar Bios med showet TRÆLS. Her tager Kanstrup dig med ind i et show fyldt med musikalsk hverdagspoesi. Du vil opleve fællessang, sjove og lune anekdoter og finurlige sange på thybomål. GLÆD DIG!.

MARTIN KANSTRUP "TRÆLS"

Entertainer, trubadur og spillemand: Flere betegnelser passer på musiker og komiker Martin Kanstrup fra Thy, der har bygget sit show op med referencer til den humoristiske arv fra legender som De Nattergale, Allan Olsen og naturligvis Niels Hausgaard.

Martin Kanstrup har efterhånden fået slået sit navn slået fast på den danske komik scene, og har med sit tidligere show "Thybo or not Thybo" leveret udsolgte huse landet over.

Nu står Martin Kanstrup klar med sit 5. show "TRÆLS"

Hvad betyder ordet træls? Hvad er rigtig Træls?

Slår man ordet træls op i den danske ordbog, står det følgende: Der er mange, der synes, at det er et træls stykke arbejde at smøre madpakke... Det er et udmærket bud. Dog vil mange nok mene, at man godt kan finde ting der er mere træls i livet, end at smøre en madpakke.

"Personligt synes jeg, det er mere træls at bide sig selv hårdt i tungen eller at skide i bukserne, end at smøre en madpakke, men så`rn er vi så forskellige"

Kanstrup tager dig med på ind i et show fyldt med musikalsk hverdagspoesi. Han gør sig blandt andet i et jordnært mandeunivers, hvor han formår at få kvinder til at grine af mænd og mænd til at grine ad sig selv.

Du vil opleve fællessang, sjove og lune anekdoter og finurlige sange på thybomål. Man kommer på en lille rejse i Kanstrups liv og ikke mindst hvordan hans krøllede hjerne oplever dagligdagens små og store udfordringer.

Så glem alt om bleskift, AULA, inflation, krig, naboer og andre trælse ting, og kom i godt selskab med Martin Kanstrup til en forrygende aften der med garanti bliver alt andet end træls.

Bonus info hvis showet skulle bevæge sig steder hen hvor ordet "træls" er knap så udbredt:

Den danske synonymbog for ordet træls:

Nederen, utålelig, øv, slaves, ærgerlig, tosset, ørkesløs, enerverende, unfair, fortrydelig, dum, fortrædelig, sur, afskyelig, irriterende, brydsom, besværlig, irriterende, fjollet, byrdefuld, kedsommelig, drøj, kedelig, forbandet, kompliceret, hård, nederen, generende, møjsommelig, kras, plagsom, irritabel, trælkvindes, surt, slidsom, kreperlig, svær, trælsom, langhåret, tung, ubekvem, skammelig, anstrengende, slavindes, frustrerende, trættende, fatal, kedeligt, ulyksalig, hårdt, slidsomt, utåleligt, skæbnesvanger, mødig, spildsom, vanskelig, skrap, trælsomt, ubekvemt, brandirriterende, ulidelig, belastende, bøvlet, umagelig, katastrofal, møjsom, urimelig, utaknemlig