Huset No7

7400 Herning

Viser 18 events fra/efter 19. apr. 2024

Esport / CS2 - Tirsdage for 8 til 15 årige

Tirsdag den 23. april 2024, kl. 18.15-20.
Hvad laver vi?. CS2 er et taktisk online first-person shooter spil..

Hvert hold (på 5 spillere) starter i hver sin ende af en bane. holdene har forskellige roller, det ene hold spiller som counter teorrister (politi) og skal forsøge at nedkæmpe terroristerne og demontere bomben. Det andet hold (terroristerne) skal forsøge at bekæmpe counter terroristerne og få bomben plantet. hver kamp består af op til 30 runder og hver runde kan vare op til 2 minutter.

Vi øver det taktiske i spillet samt hvordan man kommunikere til hinanden, også under pressede situationer. Desuden styrker det ens overblik og evne til at tage beslutninger med flere "bolde i luften".

Hvad skal man medbringe?
Gerne login til egen konto. Har man ikke det, er der mulighed for under prøveperioden at låne vores foreningskontoer. Ellers er det kun det gode humør der skal med!

Esport / Minecraft - Torsdage for 6-15 årige

Torsdag den 25. april 2024, kl. 16.30-18.30.
Nørregade 7, Herning
Hvad laver vi?. Minecraft handler om at bygge. Få din karakter til at indsamle træ, sten og andre materialer..

Med dine materialer kan du bygge en underjordisk labyrint, et bjerg af sprængstoffer eller alt muligt andet, som din fantasi kan forestille sig. Derfor bruges Minecraft også som et redskab til at styrke børnenes faglige og sociale evner. Vi spiller også det man kalder for "minigames" det kan være f.eks. gemmeleg, bygge konkurrence mm.

Hvad skal man medbringe?
Vi spiller på java versionen af Minecraft. Derfor skal man have en konto til dette. Har man ikke det er der mulighed for under prøveperioden at låne vores foreningskontoer. Ellers er det kun det gode humør der skal med!

Kultursamtale - Don Giovanni
25 Apr Foredrag

Kultursamtale - Don Giovanni

Torsdag den 25. april 2024, kl. 16:30.
Nørregade 7, Herning
Kom til Kultursamtale, hvor vi, med udgangspunkt i Don Giovanni, snakker om hvad kultur egentlig er, og hvilken rolle den har og skal have i vores samfund..

Operaen i Midten opsætter i maj 2024 Don Giovanni på Folkets Hus i Struer og Textilen i Herning. I forbindelse med opsætningen afholder vi "Kultursamtale" - en åben samtale mellem oplægsholdere og publikum, hvor vi diskuterer hvad kultur er, og hvilken rolle den har og skal have i vores samfund. Der vil blive inviteret politikere, erhvervsfolk eller andre relevante personer, ligesom du kan møde nogen af folkene bag forestillingen "Don Giovanni"
Spis med Den Dovne Vegetar
25 Apr Foredrag

Spis med Den Dovne Vegetar

Torsdag den 25. april 2024, kl. 19.
Pris: Entré: Gratis billetter Køb/bestil billet
Nørregade 7, Herning
Herning Bibliotek og Huset No7 inviterer til Foredrag med Camilla skov der lige har udgivet bogen "Den Dovne Vegetar"Der er mulighed for at tilkøbe vegetarisk måltid i Huset No7's Cafe..
Comedy Nights On Tour - Best Off
26 Apr Show/stand up

Comedy Nights On Tour - Best Off

Fredag den 26. april 2024, kl. 20.
Pris: Entré Køb/bestil billet
Esport / CS2 - Tirsdage for 8 til 15 årige

Tirsdag den 30. april 2024, kl. 18.15-20.

Esport / Minecraft - Torsdage for 6-15 årige

Torsdag den 2. maj 2024, kl. 16.30-18.30.

Husets Skæve Kor - Sommer 2024

Torsdag den 2. maj 2024, kl. 17.
Pris: Entré: Kordeltagelse 350 kr Køb/bestil billet
Nørregade 7, Herning
Husets Skæve Kor er klar til et sommerhold hvor vi kommer til at synge ude i gården med glade sommer sange. Korleder er Rasmus Steenberg. Vi slutter med en koncert i gården. Bemærk koret er nu på 7 gange..

Øvedage: kl. 17.00 - 18.30
11/6 (Koncert kl. 18.00)
Esport / CS2 - Tirsdage for 8 til 15 årige

Tirsdag den 7. maj 2024, kl. 18.15-20.

Esport / Minecraft - Torsdage for 6-15 årige

Torsdag den 9. maj 2024, kl. 16.30-18.30.