Ry Kunstforening

Gartnervænget 21
8680 Ry
Entré: Årligt kontingent 175 kr. pr. person. Pensionister 125 kr.

Ry Kunstforenings formål er at vække og stimulere interessen for enhver form for udøvende kunst. Enhver kan optages som medlem.

Foreningen arrangerer udstillinger på Ryvang og i Kvickly Cafeterie hver måned. I årets løb arrangeres der også foredrag og film om forskellige kunstnere. Der arrangeres en større årlig udstilling i august.

Foreningen indkøber en del kunst af de kunstnere, der har udstillet i årets løb. På foreningens generalforsamling udloddes værkerne til foreningens medlemmer. Udstillinger, udflugter, indkøb af kunstværker