Laden, Selskabslokaler

7500 Holstebro
Tlf: 97 42 09 96

Viser 1 event fra/efter 23. apr. 2024

7,5 digtere åbner sproget - Poesifestival på en torsdag i anledning af Holstebros 750 år

Torsdag den 16. maj 2024, kl. 20.
Pris: Entré: Standard 80 kr, Studerende 40 kr Køb/bestil billet
Laden, Selskabslokaler,
Brogårdsvej 4, Holstebro
Poesi på en torsdag fejrer Holstebros 750 år med en særlig poesiaften, hvor 7 kendte danske digtere sammen med forfatterlinjeelever vil læse digte op..

Oplev: Peter Laugesen, Pia Tafdrup, Asger Schnack, Marianne Larsen, Thomas Boberg, Lone Hørslev og Martin Glaz Serup samt elever fra Forfatterlinjen på Dansk Talentakademi i Holstebro.

Derudover vil der blive en række andre indslag (nærmere programbeskrivelse følger).

Poesi på en torsdag arrangeres af: Holstebro Bibliotek, Holstebro Gymnasium og Hf, Uddannelsescentret Holstebro, Holstebro Kunstmuseum, Laden, Lemvig Boghandel og Odin Teatret.

Arrangementet er støttet af: Holstebro Kommune, Statens Kunstfond og Færchfonden.

Coverfoto | Fra højre: Lone Hørslev. Foto: Henrik Sørensen, Peter Laugesen. Foto: Martin Dam, Pia Tafdrup. Foto: Simone Lilmoes, Marianne Larsen. Foto: Klaus Holsting, Martin Glaz Serup. Foto: Simon Klein Knudsen. Asger Schnack. Foto: Anne Tholstrup. Thomas Boberg. Foto: Lars Gundersen. Layout: Holstebro Bibliotek