Sønderlandsskolen

Spansk for begyndere
19 Apr Undervisning

Spansk for begyndere

Tirsdag den 20. februar til tirsdag den 30. april 2024, 10 mødegange kl. 18-19.30.
Sønderlandsskolen,
Sønder Alle 25, Holstebro
¡HOLA! Dette kursus henvender sig til dig, der ikke har kendskab til det spanske sprog, men gerne vil opnå grundlæggende færdigheder i sproget. Du vil lære følgende færdigheder:..

At præsentere dig selv, din familie og dit arbejde.
At anvende dagligdags udtryk og fraser i forbindelse med indkøb, restaurantbesøg og lignende.
At stille og besvare enkle spørgsmål i hverdagens situationer.

De fire sprogfærdigheder (tale, lytte, skrive og læse) vil blive integreret i undervisningen. Du vil lære gennem forskellige aktiviteter, herunder brug af audiovisuelt materiale, tekster, samtaler, rollespil og øvelser, der giver dig mulighed for at anvende det, du har lært, i praksis.

Jeg vil også tage dig med på en rejse ind i den spanske kultur. Vi vil udforske gastronomi, kultur, kuriositeter, rejser og meget mere.

Det vil være en udgift til materialer på kr. 50, som skal afregnes direkte til underviseren ved kursets opstart.

Lær underviseren at kende:
Jeg hedder Carla, er fra Barcelona, Spanien og er flyttet til Holstebro for to år siden, hvor jeg bor sammen med min danske kæreste. Jeg er uddannet lærer, og siden da har jeg arbejdet som spansklærer i Barcelona, hvor jeg har været i stand til at omsætte teori til praksis. Jeg har også studeret et kursus om at undervise i spansk som fremmedsprog. Jeg kan tale spansk, catalansk, engelsk, og jeg lærer stadig dansk hver dag. Så jeg ved, hvor svært det er at lære et nyt sprog. Men sammen kan vi gøre det mindre svært og sjovere

Underviser: Carla Cabrera Sobrado
Kreative malekursus
19 Apr Undervisning

Kreative malekursus

Mandag den 8. april til mandag den 13. maj 2024, 6 mødegange kl. 18-20.45.
Sønderlandsskolen,
Sønder Alle 25, Holstebro
Kreativitet og kunst kan ikke puttes kasser eller læres via et skema. Heldigvis. Derfor har jeg aldrig et fast program for malekurserne..

Som regel går vi til og fra undervisning og kreative maleøvelser og maleteknikker, som passer med jeres lyst og energi. Selve legen med maleriet fylder oftest mest, for det er jo, når du står med penslen i hånden, du kan mærke, hvad der føles rigtigt. Og det er jo sådan, kunst skabes Men jeg giver altid individuel læring samt en del maler tekniske fif undervejs i forløbet.
Undervejs lærer du også hvad du kan gøre hvis du hæmmes af en maleblokering. og det hvide lærred skriger tomt til dig, og hvordan du vælger de gode materialer og virkemidler, så det bliver let for dig at male lækre malerier.

Du kan medtage egne materialer, men jeg har altid maling, værktøj, lærreder osv. med for en billig materialepris så du kan komme gang hurtigt.

Tag gerne kaffe eller andet med til pausen

Underviser: Erik Holm Nielsen
Hold: 3724102002