Herning Gymnasium

Det humoristiske overskud - Karen-Marie Lillelund
28 Okt Foredrag

Det humoristiske overskud - Karen-Marie Lillelund

Mandag den 28. oktober 2024, kl. 19-21.
Arrangør: FOF Herning
Herning Gymnasium,
H.P. Hansens Vej 8, Herning
Det humoristiske overskud starter hos os selv, og Karen-Marie Lillelund giver i dette foredrag mange forskellige bud på, hvor vi kan begynde i det nære, på jobbet i parforholdet og i forhold til os selv. Humor er en eftertragtet egenskab..

Vi ønsker os medarbejdere med humor, kolleger med humor, kærester med humor, og det gør da heller ikke noget, hvis kioskmanden og kasseassistenten har et humoristisk overskud. Men det hjælper ikke meget, hvis vi nøjes med at ønske os, at omgivelserne har humor. Vi kan som bekendt ikke ændre andres adfærd - kun vores egen.

Det er en udbredt misforståelse, at nogen mennesker simpelthen mangler humoristisk sans. De har den. De har bare aldrig trænet den. Andre har fået humoren ind allerede fra barndommen, og de har selvfølgelig en fordel. Ligesom mennesker, der har fået grundlagt gode motionsvaner allerede i en tidlig alder, har nemmere ved at fastholde et sundt aktivitetsniveau. Men det er aldrig for sent at gå i gang. Heller ikke når det gælder humor.

Der er mange forskellige veje til mere munterhed i hverdagen, og alt efter personlighed vil nogen virke lettere end andre. Men en ting er sikkert: Der er en humoristisk vej til os alle. Det gælder bare om at finde den