Lemvig Bibliotek

Bibliotekschef Lone Krøgh

Viser 28 events fra/efter 18. apr. 2024

22 Maj Andet

"Hvor taler du godt dansk."

Onsdag den 22. maj 2024, kl. 16.30.
Sprogcafé på biblioteket..

"Hvor taler du godt dansk..." er nok en sætning, de fleste tilflyttere med anden baggrund end dansk, bliver mødt med nogle gange.

Men hvis du ikke er helt tryg ved det danske sprog, så er Sprogcaféen en glimrende mulighed for at øve dig i afslappede og hyggelige rammer.

Vi mødes på biblioteket og taler om alt mellem himmel og jord - hverdagen, mad og hobbyer.

Er du interesseret i andre kulturer og har du lyst til at dele din kultur med andre? Vil du møde nye mennesker og skabe værdifulde relationer? Så er Sprogcaféen lige stedet
27 Maj Andet

LitteraTUR - De fire elementer

Mandag den 27. maj 2024, kl. 10.
Tag med på en litterær vandring i Lemvigs skønne natur..

Vi drager af sted på fire naturskønne gåture i Lemvigs skønne og varierede natur.

Temaet for turene er de fire elementer: ild, vand, jord og vind.

Undervejs gør vi stop og lytter til forskellige tekster, digte og noveller, som handler om natur og de fire elementer.

På den litterære vandring er der plads til samtale, refleksion og fordybelse i de udvalgte tekster, som læses op.

Vi håber at skabe forbindelse mellem natur og litteratur, så teksterne åbner sig op for os på en særlig måde.

Vi mødes ude på ruterne og følges derefter ind på biblioteket, hvor der venter os kaffe og lidt sødt til ganen. Her har vi mulighed for at snakke videre om teksterne og de tanker, vi har gjort os undervejs.

Hvis det regner mødes vi på biblioteket og læser teksterne der.

Ruterne, fra mødestedet og tilbage til biblioteket, vil være omkring max én kilometer og kørestolsbrugere og gangbesværede kan også være med. Vær opmærksom på, at vi på turene kommer til at stå og gå.

Dagens element er vand.
27 Maj Andet

IT-café med Valdemar Rønn Cross

Mandag den 27. maj 2024, kl. 16.
Skolegade 3, Lemvig
Gratis IT-hjælp på biblioteket..

Mandage i lige uger fra klokken 16-17 kan alle komme forbi biblioteket og få hjælp til telefoner, computere og tablets, der driller.

Valdemar kan hjælpe med blandt andet:

MitID - husk pas
Digital Post og eBoks
Digital selvbetjening
IT-sikkerhed
Søgning på nettet

Det er gratis og uden tidsbestilling - du kan få et kønummer fra kl. 15.00, og vi har kaffe på kanden, mens du venter
1 Jun Andet

Bønder, bigballer og bogbussen

Lørdag den 1. juni 2024, kl. 09.30.
Skolegade 3, Lemvig
Besøg det rullende bibliotek på dyrskuet..

Det er de store maskiner, som du kan opleve på Lemvig Marked og Dyrskue, så derfor har biblioteket også fundet vores største maskine frem: Bogbussen.

Kom ind og se, hvordan sådan et rullende bibliotek ser ud, kig i bogbussens helt egen billedbog om netop bogbussen, deltag i en konkurrence og mød nogle af bibliotekets medarbejdere
2 Jun Andet

Bønder, bigballer og bogbussen

Søndag den 2. juni 2024, kl. 09.30.
Skolegade 3, Lemvig
Besøg det rullende bibliotek på dyrskuet..

3 Jun Andet

LitteraTUR - De fire elementer

Mandag den 3. juni 2024, kl. 10.

Dagens element er ild.
Trappesang i den gamle forhal

Tirsdag den 4. juni 2024, kl. 10.
Skolegade 3, Lemvig
Syng med Sisse Skovbakke..

I efteråret tog vi hul på "Trappesang" i samarbejde med Sangkraft Lemvig, og en gang om måneden har vores gamle forhal genlydt af skøn fællessang.

Så det fortsætter vi naturligvis med!

Sanglærer Sisse Skovbakke tager klaveret og Højskolesangbogen med, og der er plads til alle, uanset om man kan synge, brumme eller bare vil lytte.

Undervejs læser en af bibliotekets medarbejdere op fra tekster, som passer til dagens tema.

Medbring gerne din egen udgave af Højskolesangbogen
5 Jun Andet

"Hvor taler du godt dansk."

Onsdag den 5. juni 2024, kl. 16.30.
Sprogcafé på biblioteket..

10 Jun Andet

IT-café med Valdemar Rønn Cross

Mandag den 10. juni 2024, kl. 16.
Skolegade 3, Lemvig
Gratis IT-hjælp på biblioteket..

Valdemar kan hjælpe med blandt andet:

MitID - husk pas
Digital Post og eBoks
Digital selvbetjening
IT-sikkerhed
Søgning på nettet

17 Jun Andet

LitteraTUR - De fire elementer

Mandag den 17. juni 2024, kl. 10.

Dagens element er jord.