Spektrum Odder

Fodboldkamp Herre-DS 2023-24 Oprykningsspil Pulje 2 - Odder mod OKS
27 Apr Fodboldkamp

Fodboldkamp Herre-DS 2023-24 Oprykningsspil Pulje 2 - Odder mod OKS

Lørdag den 27. april 2024, kl. 13.
Fodboldkamp Herre-DS 2023-24 Oprykningsspil Pulje 2 - Odder mod Horsens fS
11 Maj Fodboldkamp

Fodboldkamp Herre-DS 2023-24 Oprykningsspil Pulje 2 - Odder mod Horsens fS

Lørdag den 11. maj 2024, kl. 13.
Odder Håndbold - Skjern Håndbold Pokalkamp
14 Maj Håndboldkamp

Odder Håndbold - Skjern Håndbold Pokalkamp

Tirsdag den 14. maj 2024, 18:30 - 20:00.
Pris: Entré: 70 kr
Parkvej 5, Odder
Kom i Spektrum og se Odder Håndbolds 1. div. Herrer i en spændende pokalkamp mod det stærke Ligahold, Skjern Håndbold. Det bliver et møde med nogle af de største håndboldstjerner i DK, så vores unge løver har brug for din opbakning :-)..
Fodboldkamp Herre-DS 2023-24 Oprykningsspil Pulje 2 - Odder mod B 1909
25 Maj Fodboldkamp

Fodboldkamp Herre-DS 2023-24 Oprykningsspil Pulje 2 - Odder mod B 1909

Lørdag den 25. maj 2024, kl. 13.
Foredrag med Rasmus Tantholdt - Fortællinger fra Verdens Brændpunkter
27 Maj Foredrag

Foredrag med Rasmus Tantholdt - Fortællinger fra Verdens Brændpunkter

Mandag den 27. maj 2024, kl. 19.
Pris: Entré Køb/bestil billet
Parkvej 5, Odder
Rasmus Tantholdt har siden 2003 været international korrespondent i diverse konflikt-, krigs- katastrofeområde..

Han var den eneste skandinaviske journalist der rapporterede fra Kiev i de kritiske uger under russernes invasion af Ukraine. Han har dækket krigene i Irak, Afghanistan, Syrien det arabiske forår.
Hør ham fortælle om livet bag kameraet, om de etiske moralske dilemmaer han tit står overfor, om de alvorlige historier, men så de mange pudsige episoder. Selv føler Rasmus, at han har oplevet, hvad andre oplever på tre-fire liv.

Foredraget med Rasmus er inspirerende oplysende altid brand aktuelt. Formidlet med stor hjertevarme, empati med plads til humor, til trods for de barske emner, der bliver taget op.

Om Rasmus Tantholdt: Rasmus blev uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i juni 2000. Han begyndte på TV2 Nyhedernes indlandsredaktion i juni 2000 på udlandsredaktionen fra 2003. Rasmus har modtaget adskillige priser for sit journalistiske arbejde talent; han fik tildelt et German Marshall Fellowship i 2006, vandt Steen Bådsgaard Prisen i 2009, i 2012 2014 vandt han TV-. I 2022 vandt han Publicistprisen for sit arbejde i Ukraine.

Ses vi?

MOD TIL arrangerer foredrag med ildsjæle.
Følg os på FB: www.facebook.com/MODTIL/
Fodboldkamp Herre-DS 2023-24 Oprykningsspil Pulje 2 - Odder mod Marienlyst
8 Jun Fodboldkamp

Fodboldkamp Herre-DS 2023-24 Oprykningsspil Pulje 2 - Odder mod Marienlyst

Lørdag den 8. juni 2024, kl. 13.
7 Okt Skuespil

Love Me Kenter

Mandag den 7. oktober 2024, kl. 19.30.
Pris: Entré: 315-330 kr Køb/bestil billet
Parkvej 5, Odder
Tommy Kenter og AnnMari Max Hansen udfolder sig med teater og musik på allerhøjeste plan..

Love Me Kenter

Så er Tommy Kenter og AnnMari Max Hansen igen i samspil - for første gang siden »Spillemand på en tagryg« (2021) på Det Ny Teater. Det lyder lovende. Pressemeddelelsen fortsætter: De to skuespillere har selv sammensat et show med humor, dejlige sangnumre og små dramatiske sketches om vores liv i lyst og nød og ægteskabets forunderlige faser.

Vi i den mere modne alder har brug for et alternativ til de unges stand up med et kig ind i mere modne relationer. Og så er hele herligheden akkompagneret med fuld swing af Jan Glæsels seks mands »Almost Big Band«. Læg hertil den fængende titel »Love Me Kenter«, der refererer til et ømt, gammelt Elvis Presley hit.

Anden halvdel af showet rummede et af forestillingens højdepunkter »Skuespilleren«. Et ungt skuespiltalent søger inspiration fra en ældre, forsumpet skuespiller, der for længst har toppet i en tredjerangs skuespillertrup. Inden da har sidstnævntes kone efterladt ham et endnu uåbnet brev, hvor hun meddeler ham, at hun forlader ham til fordel for en yngre mand.

Her gav Kenter en opvisning i skuespilkunst, når den er bedst.
Det var så underordnet, at hovedparten af publikum for længst må have regnet sketchens plot ud. Fornemt præsteret!

Medvirkende:
Tommy Kenter og AnnMari Max Hansen

The Almost Big Band:
Jan Glæsel , kapelmester og trompet
Christina Dahl , saxofon
Morten Vestergård , klaver
Søren Nørup , guitar
Ole Skipper Moesgård , bas
Roger Berg , trommer

Produktion: Tommy Kenter og AnnMari Max Hansen
Ronja Røverdatter - børneteater
24 Jan Børneteater

Ronja Røverdatter - børneteater

Fredag den 24. januar 2025, kl. 17.30.
Parkvej 5, Odder
Folketeatret kommer med familieforestillingen »Ronja Røverdatter« i en stor og meget flot opsætning og med musik af Sebastian..

Ronja Røverdatter Astrid Lindgrens familie-klassiker med musik af Sebastian

En uvejrsnat fødes to børn i to rivaliserende røverbander: pigen Ronja hos Mattisrøverne og drengen Birk hos Borkarøverne.

Da Ronja kommer til verden, slår lynet ned og en dyb kløft deler nu den mægtige røverborg, Mattis Borg.

De hjemløse Borkarøvere er ikke længe om at flytte ind i den tomme del af borgen - til stor ærgrelse og irritation for Mattisrøverne. De to røverkonger, Mattis og Borka er nemlig slet ikke gode venner.

Ronja har svært ved at finde sig tilpas i røverlivet. Hun søger derfor ud i skoven, hvor hun lærer at begå sig blandt rumpenisser, heksefugle, grådværge og andre under- og overjordiske væsner.

Det er også i skoven Ronja møder Birk. Fjendesøn og nabo. Og Ronjas bedste ven.

Sammen beslutter de sig for at vende ryggen til røverlivet og forsøge at standse fjendskabet mellem de voksne. Det bliver hverken nemt eller ufarligt!

Familieforestilling til børn fra 6 år. Varighed 2 timer inkl. pause.

Medvirkende:
Lise Koefoed, Kristian Boland, Julie Carlsen, Michael Hasselflug, Signe Skov, Peder Holm Johansen, Mikkel Vadsholt, Magnus Christensen

Kapelmester: Anders Ohrtmann
Instruktion: Moqi Simon Trolin