Jenle - Nanna og Jeppe Aakjærs hjem

Jenlevej 6, Breum
7870 Roslev
Åbent: 1/3-10/6 kun efter aftale. 11/6-11/9: Dgl. kl. 10-17.00. 12/9- 31/10 kun efter aftale
Entré: 75 kr. - skolesøgende børn 20 kr. gratis for børn indtil 6 år. Selskaber på flere end 15 personer: 60 kr. pr. person

I kunstnerhjemmet Jenle, der er et af Nordens bedst bevarede, kan du se Jeppe Aakjærs berømte arbejdsværelse, hvor han skrev nogle af sine kendte, noveller, romaner og ikke mindst sange. Desuden kan man se Nanna Aakjærs flotte billedskærerarbejde, der udsmykker hele hjemmet. Der er desuden et lille godt museum om familien Aakjærs liv på Jenle. I juli er der arbejdende værksteder

Viser 1 event fra/efter 26. apr. 2024

Ræk mig din hånd
19 Sep Skuespil

Ræk mig din hånd

Torsdag den 19. september 2024, kl. 19.
Jenle - Nanna og Jeppe Aakjærs hjem,
Jenlevej 6, Breum, Roslev
Part of a Story. En spænende teateraften på Jenle. Det er en fortællekoncert om danmarkshistoriens vildeste kunstnerpar. Vi befinder i starten af det 20. århundrede..

Ræk mig din hånd er historien om billedhugger Anne Marie Carl-Nielsen hendes mand komponisten Carl Nielsen. Spændt ud mellem kunsten kærligheden forsøger de begge at udleve deres drømme ambitioner. De vil begge både skabe sublim kunst bevare ægteskabet. I en tid, hvor kun de færreste kvinder arbejder uden for hjemmet, er det Carl, der må blive hos børnene, mens Anne Marie rejser bort i måneder for at udføre sin kunst til perfektion. Hun vil ikke opgive sin kunst. Han vil ikke opgive hende. Carl Nielsens musik væver sig ind i fortællingen. Mellem publikum optrædende opstår et helt særligt nærvær, som var man der selv.

Fortællekoncerten er skabt af Maria Junghans sat i musik af fløjtenist Karolina Leedo
guitarist Mikkel Egelund.

Karolina Mikkel er begge højtuddannet musikere, med karriere som solister kammermusiker
på de Danske internationale scener. Maria Junghans er en af landets bedste, moderne
mundtlige fortællere.

Det bliver en interessant teateraften på Jenle.

Læs mere her