Team Teatret

Sæsonlancering 2024/2025
22 Apr Andet

Sæsonlancering 2024/2025

Mandag den 22. april 2024, kl. 16.
At lære at dø
23 Apr Skuespil

At lære at dø

Tirsdag den 23. april 2024, kl. 19.30.
Pris: Entré: Børn/Unge: 60 kr, Løssalg: 180 kr, Seniorer: 140 kr, Særrabat til voksne: 60 kr Køb/bestil billet
Østergade 32, Herning
Et kommunalt drama om klimakamp, papirarbejde og vold. Moderne dramatik. Aldersgruppe: Fra 15 år. Varighed: 90 min uden pause..

Der er klimauge i den lille kommune og alle medarbejderne er klar! Men den klimadepressive folkeskolelærer Elin, kan næsten ikke holde angsten tilbage, når hun skal undervise børnene i emnet. Klimaoptimisten Andreas er til gengæld topmotiveret for at starte i Miljøforvaltningen, hvor han skal tilse byggeriet af en ny stor industrihavn, der dog lige kræver at de fælder byens sidste stykke skov. Her starter en medrivende, skæv og uforudsigelig historie, som tager en vild, provokerende og magisk drejning under klimaugen, der ender som ingen havde forudset!

Medvirkende: Rikke Westi, Sebastian Aagaard-Williams

Instruktør: Viktor Tjerneld
Scenograf: Peter Schultz
Poetry Slam
30 Apr Show/stand up

Poetry Slam

Tirsdag den 30. april 2024, kl. 19.30.
Pris: Entré: 50 kr + evt. gebyr Køb/bestil billet
Østergade 32, Herning
Slammerne vender tilbage og nu kan du glæde dig til mange flere slam-aftener. Der er poetry slam i september, oktober og november i år. Og i januar, februar og april næste år..

Slammer-miljøet vokser med raketfart i Herning og omegn, så der er virkelig base for at opleve alt det nye og det gode gamle. Alt samlet i teatrets skønne rammer. Der er en helt særlig stemning i teatrets café, når der er poetry slam på plakaten. Ord-ekvilibrister dyster i scenelyset og venter på den hårde dom.En fantastisk aften, som du vil være ked af at gå glip af. Du har mulighed for at være dommer, for poetry slam er en konkurrence. Blandt publikum vælges 5 dommere, der under-vejs giver points mellem 0 og 10. I slam-miljøet siger man nemlig "The points are not the pointe - the pointe is poetry"
Tiny
4 Maj Børneteater

Tiny

Lørdag den 4. maj 2024, kl. 14.
Pris: Entré: Børn/Unge: 50 kr, Gruppe, Børn/Unge: 40 kr, Gruppe, Voksen: 40 kr, Løssalg: 180 kr, Særrabat til voksne: 50 kr Køb/bestil billet
Østergade 32, Herning
Ta' med på en flyvende, flot fortælling om mod og store bedrifter. Tiny betyder lille på engelsk og det var det navn en lille pige fik, da hun blev født. Hun var yngst i en fattig søskendeflok, men hun havde et kæmpe mod og masser af pionér-ånd..

En poetisk komedie om et lille menneskes store bedrifter.
Det sande eventyr om faldskærmspioneren Tiny Broadwick (1893-1978)
en undertippet lille heltinde, der under 1. verdenskrig endte med at redde utallige liv. Fortalt med humor, videoprojektion, live animation og nyskrevet musik

Medvirkende: Anna Panduro, Morten Bo Koch

Instruktør: Jacob Stage
Scenograf: Christian Q Clausen
Lysdesigner: Mikkel Magnus Olsen
Produktionsleder: Luna Stage
Syerske: Pille Berendt
19 Nov Skuespil

The Julekalender

Tirsdag den 19. november 2024, kl. 19.30.
Skrevet af DE NATTERGALE. Komedie. Varighed: 150 min med pause..

The Julekalender i teater-version er historien, som vi kender den fra tv, om de tre nisser Frits, Hansi og Gunther, der sendes til en gammel nissehule i Jylland for at finde nøglen til spilledåsen, der spiller nissen Gammel Noks skrantende livsmelodi. De har fået Den Store Bog med sig, som indeholder svar på næsten alt, og som endelig ikke må falde i de onde Nåsåeres hænder. Alt dette ved kartoffelavler Oluf Sand, hans kone Gertrud og deres hund Emil intet om, de bor blot i nærheden af den gamle nissehule. En dag får de uventet besøg af den mystiske handelsrejsende, Benny Jensen, der dag efter dag bliver hængende "bare lige til i morgen, ik'?"

20 Nov Skuespil

The Julekalender

Onsdag den 20. november 2024, kl. 19.30.

21 Nov Skuespil

The Julekalender

Torsdag den 21. november 2024, kl. 19.30.

22 Nov Skuespil

The Julekalender

Fredag den 22. november 2024, kl. 17.

23 Nov Skuespil

The Julekalender

Lørdag den 23. november 2024, kl. 13 & 17.

26 Nov Skuespil

The Julekalender

Tirsdag den 26. november 2024, kl. 19.30.