Viser 2 events mellem 25. apr. og 24. maj 2024

Fernisering v/kunstner John Homann Christensen
1 Maj Fernisering

Fernisering v/kunstner John Homann Christensen

Onsdag den 1. maj 2024, kl. 13-15.
Vemb Kultur & Forsamlingshus, Kjærsvej 3, Vemb
Kulturhuset byder indenfor til endnu en fernisering v/kunstner John Homann Christensen, som i dag bor i Kloster, men har gået i skole i Vemb..

Lørdag, den 1. juni 2024 - fernisering v/kunstner John Homann Christensen

Kulturhuset er vært ved en hapser og et glas vin. Gratis adgang
Fernisering af maleriudstilling
11 Maj Fernisering

Fernisering af maleriudstilling

Lørdag den 11. maj 2024, kl. 14:00.
Tinghuset, Tingvej 5, Ulfborg
Vestjysk Kunstforening Ulfborg afholder fernisering af Signe M. G. Mouritzens udstilling "Fortællinger"..

Signe M. G. Mouritzen bor i Lomborg ved Lemvig, hvor hun har værksted i stalden op og ned af familiens hønsehus.

"Når jeg arbejder i mit værksted, er jeg temmelig afsondret, og der er også dårlig mobildækning", fortæller Signe, "men når hønsene kagler op og har lagt æg, kan jeg altid høre det."

Signes mand murede malerværkstedet op under Corona for fire år siden, og det var absolut tiltrængt at "få sit eget" efter at være flyttet fra sit atelier, først i København, siden i Esbjerg.

I 2010 rykkede familien til ægtefællens familiegård i Lomborg, hvor deres to børn er 5. generation.

Malerierne på udstillingen i Tinghuset anvender såvel natur som kultur som baggrundstæppe for billedernes narrativ. Her er performende dyr, væsner og mennesker, men ligeledes naturskildringer med iboende symbolbetydning og desuden samfundskritiks og politisk undren. Farvetilgangen er i klare, skære nuancer uden brug af sort, men de mørke kontraster domineres af violet og dybblåt.

Ud over oliemaleri arbejder Signe M. G. Mouritzen med akvarel, tegning og grafik, og hun har skabt illustrationer samt udført vægmalerier og kulisser.

Signe M. G. Mouritzen er medlem af Vestjyske Kunstnere og har mere end 50 udstillinger bag sig, senest i Aulum Mølle og Dronninglund Kunstcenter. Desuden har hun været repræsenteret på adskillige censurerede udstillinger, heriblandt KS i Tistrup, Gimsinghoved i Struer og i DR.

Udstillingen i Tinghuset Ulfborg løber fra 11. maj til 1. juni