Viser 239 events mellem 26. apr. og 25. maj 2024

Fyraftensbøn

Fyraftensbøn

Torsdag den 2. maj 2024, kl. 17-18.
Hjerm Vestre Kirke, Kirkevej 18B, Hjerm
Er en tid til at bede for Hjerm og os, der bor her. Vi er overbeviste om, at bøn gør en forskel, og at Gud handler, når vi ber. Det foregår ganske simpelt. Der vil ikke være andagter eller miniprædikener, men blot nogle få sange og bøn..

Det er for dem af jer, der kan være i fri bøn, hvor der er mulighed for, at man beder højt. Hvis man har noget, som man vil være glad for, at der bliver bedt over, er man velkommen til at kontakte Jonas på mail eller telefon. Hvis man ønsker personlig forbøn, er man også velkommen til at komme
Brætspilscafé

Brætspilscafé

Torsdag den 2. maj 2024, kl. 17.30-20.30.
Herning Bibliotekerne, Østergade 8, Herning
Tag vennerne med til brætspilscafé på biblioteket..

Er du også vild med brætspil, og har du lyst til at møde andre at spille med? Så kom til brætspilscafé hver 14. dag på biblioteket, vi spiller i alle ulige uger. Du finder os i gadeplan og kan kende os på alle brætspillene.

Det er gratis at deltage i brætspilscaféen, bare mød op. Biblioteket stiller et udvalg af brætspil til rådighed, og du er også meget velkommen til selv at medbringe egne brætspil.

Brætspilscafé er et selvkørende tilbud i foråret 2024, men alle er velkomne til at komme og spille brætspil.

Kom med i Facebook-gruppen "Brætspil på Herning Bibliotekerne", hvis du er vild med brætspil
Tråden

Tråden

Torsdag den 2. maj 2024, kl. 19-21.
Holstebro Bibliotek, Kirkestræde 13, Holstebro
Håndarbejds-Café..

Har du lyst til at lære at strikke eller hækle i et hyggeligt fællesskab?

I kaffebaren sidder Mette Mehlsen og Birgit Vognstoft, som kan hjælpe med vejledning og inspiration. Du skal selv medbringe garn, strikkepinde eller hæklenål.

'Tråden' er for alle, som er glade for håndarbejde.

Gratis - mød bare op og vær med
Nyhed - brikvævning
26 Apr Andet

Nyhed - brikvævning

Torsdag den 22. februar til torsdag den 2. maj 2024, 10 mødegange kl. 09.30-12.
FOF Herning, Torvet 12-14, Herning
Brikvævning er en meget gammel teknik, der er brugt fra før vikingetiden. Brikvævning gør det muligt at væve farverige bånd, der kan bruges til at sy på tøj, til remme eller bælter..

Du vil have mulighed for at væve din helt egen unikke bånd eller låne et mønster af mig. Du lærer hvordan du opsætter væven, som blot består af brikker og garn. At opsætte en væv kan tage en del tid, men er meget vigtig for resultatet. Jeg viser dig også hvordan du identificerer og rette fejl, så resultatet står knivskarpt til slut.

Brikvævning er hyggeligt at sidde med. Det er et meget anderledes håndværk, hvor du ikke skal bruge ret mange remedier, for at skabe noget unikt.

Kurset er for alle, da vi starter fra bunden.

Medbring garn i forskellige farver - gerne 4 forskellige. Det skal helst være akryl, hør eller blandingsprodukt. Uldgarn knækker meget let, og er ikke egnet til begynderbånd.

Der kan købes brikker af mig, eller du lave brikkerne selv

Underviser: Sanne Andersen
Pilgrimsvandring for kvinder

Pilgrimsvandring for kvinder

Fredag den 3. maj 2024, kl. 08.
Aulum Kirke, Kirkegade 20, Aulum
Pilgrimsvandring er en slags gudstjeneste, hvor man går ude i stedet for at sidde inde, og man bruger alle sine sanser! Det er en vandring med Gud, med sig selv og med andre! Vandreturen er på ca. 7 km. i lokalområdet og med et bestemt fokus..

Det kan være et tema, en metafor, en bibeltekst. Hver gang vil der være tid med stilhed, og med mulighed for egen refleksion og samtale to og to. Er det noget for dig? Det er fredage kl. 8.00-10.00. Vi mødes ved korset, på plænen nedenfor Aulum Kirkegård. Det kræver ingen særlige forudsætninger for at deltage og man kommer når man kan. Sognepræst Maj Brit Hvid Christensen leder pilgrimsvandringen
Mændenes Morgenkaffe

Mændenes Morgenkaffe

Sognehuset ved Holstebro Kirke, Kirkestræde 9A, Holstebro
Et samvær for mænd. Man mødes til morgenkaffe, snak og en kort andagt. Kaffe kr. 20,-. Kontaktperson Inge Damtoft..
Åben café i Måbjerg Kirkehus

Åben café i Måbjerg Kirkehus

Måbjerg Kirke, Måbjerg Kirkevej 2, Holstebro
Formiddagskaffe for efterladte i

Formiddagskaffe for efterladte i

Balling Sognehus, Nørregade 30, Spøttrup
Kaffe i Tårnrummet i Grinderslev Kirke

Kaffe i Tårnrummet i Grinderslev Kirke

Fredag den 3. maj 2024, kl. 09.30-11.30.
Grinderslev Kirke, Klostervej 35, Roslev
Kirkens Dagligstue

Kirkens Dagligstue

Fredag den 3. maj 2024, kl. 10-11.30.
Herning Kirkehus, Østre Kirkevej 1, Herning