Viser 270 events mellem 29. mar. og 27. apr. 2024

Sognecafé i Kirkehuset i Durup

Sognecafé i Kirkehuset i Durup

Torsdag den 4. april 2024, kl. 09.30-11.30.
Durup Kirkehus, Åstedvej 20, Durup, Roslev
Sognecafé hver torsdag formiddag i kirkehuset i Durup. Vi inviterer til hyggeligt samvær. Her er der ta-selv formiddagsmad, kaffe/the og ellers hyggeligt samvær og samtale. Der er ingen tilmelding, så kig endeligt ind når det passer dig..

Har du spørgsmål kan du kontakte Kirke- og kulturmedarbejder Lena Villadsen på ldv@km.dk eller 21207382
Mandeklub

Mandeklub

Torsdag den 4. april 2024, kl. 10.
Højslev Sognehus, Ørslevklostervej 71 D, Højslev
Besøg på Biogassen i Vinkel..
Kirkens Dagligstue

Kirkens Dagligstue

Torsdag den 4. april 2024, kl. 10-11.30.
Lemvig Kirkehus, Torvet 10, Lemvig
Musiker m.m. Søren Christensen og Sognepræst Kristoffer Garne "Gamle og nye melodier til Thøger Larsens tekster - sangtime"..
IT-café

IT-café

Torsdag den 4. april 2024, kl. 10-12.
Herning Bibliotekerne, Østergade 8, Herning
Hvor du kan få hjælp til dit IT-udstyr..

Har du svært ved at finde ud af din nye smartphone, tablet eller pc?
Har du svært ved "alt det nye digitale"?
Synes du det driller, når du skal bruge bibliotekets digitale tilbud, fx eReolen eller Filmstriben?
Eller er der andet it, der driller?

Så kan du få hjælp i IT-caféen på biblioteket i Herning!
It-caféen bemandes af dygtige og engagerede frivillige, der står parat til at hjælpe med stort og småt indenfor it.

I It-caféen kan du bl.a. få hjælp til:
Brug af dit mailprogram
Billedbehandling/redigering
Brug af e-ressourcer som eReolen, Filmstriben og lignende
Du behøver ikke tilmelde dig. Du møder bare op med det emne, du gerne vil vide mere om eller har behov for hjælp til. Alle er velkomne!
Frivillighjælp med at forstå det skriftlige sprog

Frivillighjælp med at forstå det skriftlige sprog

Torsdag den 4. april 2024, kl. 10-12.
Struer Bibliotek, Smedegade 1-7, Struer
Har du svært ved at forstå breve fra kommunen eller din læge/hospital? Eller har du brug for hjælp til at skrive, fx fordi dit danske ikke er så godt?.

Så har du nu mulighed for at få gratis hjælp af en dansk-faglig vejleder med mange års erfaring. Tilbuddet gælder alle med behov for hjælp til bedre at forstå skriftlige breve og dokumenter, og vejledning kan også gives til at reagere skriftligt på henvendelser. Den sproglige støtte vil blive givet individuelt, og du vil ikke blive registreret i noget kartotek.

Hjælpen tilbydes frivilligt af Agnes Bjerre, der er læreruddannet og tidligere underviser på VUC Nordjylland
DigiPunkt

DigiPunkt

Torsdag den 4. april 2024, kl. 10-12.30.
Herning Bibliotekerne, Østergade 8, Herning
Få hjælp til din digitale hverdag..

Nu er det muligt at få hjælp til digitale hverdagsudfordringer på Biblioteket i Herning.

Vi guider og vejleder til en lettere og nemmere digital hverdag. Så du i højere grad bliver selvhjulpen, når du møder digitale udfordringer med f.eks. MitID, oprettelse af mailadresse, e-boks, overførelser af billeder, eller når du skal booke tid på nettet til frisøren eller købe en busbillet.

Torsdage i ulige uger vil der være en fra Ældresagen som kan hjælpe med apps til høreapparater. Dog vil Ældresagen ikke være tilstede i skolernes ferier.

Der er ingen tidsbestilling til DigiPunkt - du møder bare op.

Er det IKKE muligt at løse udfordringerne sammen på biblioteket, så hjælper vi med at henvise til rette vedkommende.

Læs mere om DigiPunkt her >>
Konfirmander

Konfirmander

Torsdag den 4. april 2024, kl. 12.30.
Skade Præstegård, Præstegården, Skadevej 18, Klovborg
Konfirmandforberedelse

Konfirmandforberedelse

Torsdag den 4. april 2024, kl. 13.30.
Alt-i-et-huset, Nejrupvej 2B, Klinkby, Lemvig
Repair Cafe Brande

Repair Cafe Brande

Torsdag den 4. april 2024, kl. 14-17.
Pris: Entré: 00 kr
Brande Bibliotek, Ole Bendix Vej 7, Brande
"Fixerne" i repair cafeen har som mål er at reparere ting og sager, der er slidt eller gået i stykker..

Hvis genstanden kan repareres og på den måde få længere levetid, er det til gavn for både ejeren, miljøet og giver mindre skrot.
Alle reparationer er gratis. "Fixerne har værktøjet og erfaringen, da de har prøvet at "genoplive" rigtigt mange forskellige ting. Evt. reservedele skal gæster selv betale, men "Fixerne" giver hjælp til både at finde og bestille
Torsdagscafé

Torsdagscafé

Torsdag den 4. april 2024, kl. 14.30-16.
Sognehuset ved Holstebro Kirke, Kirkestræde 9A, Holstebro
Er et fællesskab, hvor voksne mødes om kaffe og ca. en times foredrag, sang eller spil. Kaffen koster 25 kr. Kontaktperson Inge Damtoft..