Ry Højskole

Koncert med Bisse
3 Apr Elektronisk

Koncert med Bisse

Onsdag den 3. april 2024, kl. 19:30.
Pris: Entré: 150/120
Klostervej 36, Ry
Bisse har udgivet 13 dansksprogede albums siden 2015. Det seneste album, "Homunculus", udkom i februar 2022 og fik bl.a. 5 stjerner i Politiken, Soundvenue og Gaffa. Billetbestilling på tlf. 86891888, eller kontoret@ryhojskole.dk..
Maj My - Ærø manifestet: om længslen efter et andet familieliv
10 Apr For børn

Maj My - Ærø manifestet: om længslen efter et andet familieliv

Onsdag den 10. april 2024, kl. 19.
Pris: Entré: Billet 75 kr Køb/bestil billet
Klostervej 36, Ry
Kom og hør Maj My fortælle om sin bog Ærø manifestet - om at vælge familielivet til og adskillelseskulturen fra. Dette inspirerende foredrag udfordrer normer og opfordrer til at skabe et meningsfuldt liv. Maj My leverer skarpe analyser og hjertevarm humor..

"Det mest bæredygtige vi kan gøre er at træffe bevidste valg i vores eget liv, og lade overskuddet brede sig som ringe i vandet omkring os."

Maj My har med sin bestseller bogÆrø Manifestet - om længslen efter et andet familieliv startet, hvad flere medier kalder "en stille revolution". En revolution der handler om at kaste et kritisk blik på samfundsnormerne, der fx tilsiger, at vi haster af sted, og ofte fortryder, hvad vi bruger vores tid på.

Maj My opfordrer til, at vi tager livet i vores egne hænder, og skaber en hverdag, der giver mening for den enkelte. Det gjorde Maj My og hendes mand for mere end 10 år siden, da de flyttede ud af storbyen, og skruede ned for deres arbejdstid, mens de skruede op for nærværet og de aktive valg.

Maj My maner til mod og omtanke i en tid, hvor både børn, unge og voksne rammes af stress, angst og ensomhed som aldrig før. Hun taler om at trække en streg i sandet, åbne øjnene og vælge livet til fremfor at lade det glide ud mellem hænderne, mens timer, uger og i sidste ende år forsvinder i travlhed og en navnløs længsel efter et ubekendt "mere".

Gennem knivskarpe analyser af de normer der former hverdagen for de fleste af os og humoristiske historier fra sit eget liv, tør Maj My vende vores mest indgroede vaner på hovedet. Hun kaster alt det, som vi tror er nødvendigt for at leve et godt liv op i luften, og stiller det simple men svære spørgsmål: "Hvad vil du gerne kunne se tilbage på, når du en dag skal herfra?"

Det er ikke et foredrag om hverken at flytte ud på en ø eller at gå på deltid. Det er et foredrag om, hvor meget mennesker kan, når vi tør tro på os selv og følge vores mavefornemmelse. Og om hvad vi med sikkerhed ikke fortryder den dag vi skal herfra.

Arrangementet er et samarbejde mellem Skanderborg Kommunes Biblioteker og Ry Højskole.
Foredrag med Maj My - Ærø manifestet: om længslen efter et andet familieliv
10 Apr Foredrag

Foredrag med Maj My - Ærø manifestet: om længslen efter et andet familieliv

Onsdag den 10. april 2024, kl. 19:00.
Pris: Entré: 75 kr
Klostervej 36, Ry
Billet til arrangementet bestilles på bibliotekets hjemmeside: https://bibliotek.skanderborg.dk/arrangementer/voksenarrangementer/maj-my-aeroe-manifestet-om-laengslen-efter-et-andet-familieliv (OBS: Denne onsdag starter vi allerede kl. 19.00)..
Sangaften med Ry Højskoles elever

Onsdag den 1. maj 2024, kl. 19:30.
Pris: Entré: 50/30
Klostervej 36, Ry
Forvent højt humør, fællesskab samt en perlerække af bangers, evergreens og klassikere fra højskolesangbogen. Sangaften ledes af Jeppe Bai og Stefan Hollænder Kvamm..
Page Not Found