Rødding Højskole

Grundlovsmøde på Rødding Højskole med tale v. Margrethe Vestager
5 Jun Møder

Grundlovsmøde på Rødding Højskole med tale v. Margrethe Vestager

Onsdag den 5. juni 2024, 12:30-18.00.
Rødding Højskole,
Flors Allé 1, Rødding
Kom med til grundlovsmøde på Rødding Højskole med grundlovstaler af Margrethe Vestager og Sørine Gotfredsen. Foruden talerne vil dagen være fyldt med fællessang, gymnastikoptrædener og eftermiddagsjazz. Der vil være salg af kaffe, øl, pølser og kage..

Program
Kl. 12.30-13.15: Gudstjeneste i fællesskab mellem Rødding Frimenighed og Rødding Sognekirke med deltagelse af Rødding Højskoles kor

Kl. 13.15-14: Eftermiddagsjazz ved Gormsen & Trøjgaard Kvartet

Kl. 14.00: Grundlovsmødet åbnes

Sang og velkomst til grundlovsmødet v/ Mads Rykind-Eriksen, forstander for Rødding Højskole
Grundlovstale Sørine Gotfredsen, præst, forfatter og debattør

Kl. 14.30-14.40: Rødding Højskoles kor synger

Kl. 14.45-15.30: Grundlovshilsner og Danmarkssange. Mette Geil, præst ved Rødding Frimenighed introducerer, og vi synger sange, der er valgt og motiveret af lokale kræfter og stemmer.

Kl. 15.45-16.30: Gymnastikopvisning

Rødding Gymnastikforening: RAR-holdet, Rødding Alsidige Rytmer, rytmehold fra 7. til 9. kl.
Ribe-Frifelt Fælleshold 40+

Kl. 16.30: Grundlovstale ved Margrethe Vestager, EU-kommissær

Kl. 17.00: Fyraftensjazz ved Gormsen & Trøjgaard Kvartet

Kl. 18.00: Fællessang og afrunding

I løbet af dagen mulighed for køb af:
kager fra det store sønderjyske kaffebord, kaffe, te og saft ved Støtteforeningen for Rødding Friskole og Børnehave
toast lavet af økologiske råvarer ved BROEN Vejen
samt pølser, øl, sodavand og is

Tag familien og tæpperne med!
Fuldt Flor Festival 2024
14 Jun Andet/Ukendt

Fuldt Flor Festival 2024

Fredag den 14. til søndag den 16. juni 2024, kl. 16-12.
Rødding Højskole,
Flors Allé 1, Rødding
Velkommen til Fuldt Flor Festival 2024! Rødding Højskole har nu i fire år inviteret til Fuldt Flor Festival, og i år er ingen undtagelse! Festivalen er tilbage for at fejre fællesskabet i fuldt flor på Rødding Højskole!.

Dato: 14.-16. juni 2024
Tid: Fredag klokken 17:00 til søndag klokken 12:00
Oplev højskoleånden i en weekend med spirende livemusik fra upcoming kunstnere og lad dig inspirere af spændende talks mm.
Billetter: Alle kan være med på vores priser!
En lørdagbillet med fuld adgang til festivalpladsen koster 50,-, og en partoutbillet koster 250,- Børn under 12 år har gratis entre.
Der er mulighed for at tilkøbe transport fra Rødding Højskole, Flors Alle 1, til Vejen station, hvor videre transport med tog er muligt, søndag middag.
I højskolens ånd har vi i sinde at gennemføre festivalen så bæredygtigt som muligt, der derved ikke påvirker fremtidige generationer eller lokalsamfundet negativt

Så sæt kryds i kalenderen og lad musikken føre dig med til Fuldt Flor Festival 2024. Det bliver en weekend fyldt med musik, fest og uforglemmelige øjeblikke!
Page Not Found