Lemvig Museum

Vestergade 44
7620 Lemvig
Tlf: 97 82 00 25 Fax: 97 81 15 11
Åbent: Jun, jul, aug og sep: Tir-søn kl. 13-17. Okt: Søn kl. 13-16 (Uge 42: Dgl. kl. 13-16)
Entré: Voksne 25 kr, børn under 15 gratis, grupper (min. 10) 20 kr. pr person

Udstilling om livet på Lemvigegnen fra 1700- årene og frem: Købstad og opland, rige kvægbønder og fattige hedehusmænd. Digteren Thøger Larsens arbejdsværelse. Værker af maleren Niels Bjerre. Henning Gantriis tegneserie "Livets gang i Lidenlund". Strandinger og redningsvæsen. "Planetstien" - en model af Solsystemet i 1:1 milliard (12 km lang vandretur). Flyvholm Redningsstation, Harboøre

Viser 2 events fra/efter 29. mar. 2024

Påske på Lemvig Museum
29 Mar Workshop

Påske på Lemvig Museum

Torsdag den 28. marts til mandag den 1. april 2024, 11:00-16:00.
Pris: Entré: Alm. entre for voksne, børn u. 18 år gratis
Lemvig Museum,
Vestergade 44, Lemvig
I påsken inviteres børnefamilier til at komme forbi museet og lave flot påskepynt..

Deltag også i vores "påskejagt", hvor gæster løser små opgaver om påskens traditioner; Hvorfor holder vi påske, hvor kommer påskeharen fra, hvad betyder det at "gække"? Hvis man ikke kender svarene, så er der hjælp at hente, og en løst besvarelse udløser et påskeæg til børnene.

Tilmelding ikke nødvendig
Villaen i Vesterbjerg - kulturelitens mødested
10 Apr Foredrag

Villaen i Vesterbjerg - kulturelitens mødested

Onsdag den 10. april 2024, kl. 10.00 og kl. 15:00.
Pris: Entré: 75 kr
Lemvig Museum,
Vestergade 44, Lemvig
Døren stod åben hos familien Buhl i Vesterbjerg. Her mødtes kulturpersonligheder og politikere til hyggeligt samvær og debat..

Via husets gæstebog får vi et spændende indblik i kulturlivet, som det udspillede sig i Lemvig for et århundrede siden.

Efter foredraget er der mulighed for at besøge Buhls villa, som ligger lige ved siden af museet. Hvis vejret tillader det, serverer vi et glas vin på terrassen.

v. Claus Hélix-Nielsen, forfatter til artiklen "Hos Buhls i Vesterbjerg", Hardsyssels Årbog, 2023

Arrangementet er en del af foredragsrækken Viden og Wienerbrød. Tag en god ven eller veninde under armen og kom med på en tur tilbage i vores fælles fortid. Der er et begrænset antal pladser, så skynd dig at købe en billet via linket nedenfor.

Prisen er inkl. vin