Silkeborg Højskole

Platanvej 12
8600 Silkeborg
Tlf: 86822933

Moderne højskole med stort fagudbud og flotte faciliteter. Afholder ofte kulturelle arrangementer med offentlig adgang

Viser 6 events fra/efter 20. apr. 2024

Åben Højskole: Storytelling med Maya Ndiaye

Onsdag den 24. april 2024, 19:30-21:00.
Platanvej 12, Silkeborg
Maya Ndiaye er inspireret af det amerikanske storytelling-fænomen The Moth og bruger storytelling som et aktivistisk bidrag til samfundsaktuelle udfordringer. Læs mere: https://silkeborghojskole.dk/arrangementer/storytelling-med-maya-ndiaye..
Alsangsaften på Silkeborg Højskole
4 Maj Andet/Ukendt

Alsangsaften på Silkeborg Højskole

Lørdag den 4. maj 2024, 19:30-21:00.
Platanvej 12, Silkeborg
Alsang er en tradition fra afslutningen af 2. verdenskrig, hvor vi i Danmark markerer befrielsen med fællessang og lys i vinduerne. Vi glæder os til at byde sangglade Silkeborgensere indenfor. Arrangementet er åbent for alle..
Åben Højskole: Kan demokratiet tabe? Foredrag med Clement Kjersgaard
15 Maj Foredrag

Åben Højskole: Kan demokratiet tabe? Foredrag med Clement Kjersgaard

Onsdag den 15. maj 2024, 19:30-21:00.
Platanvej 12, Silkeborg
Efter det amerikanske præsidentvalg i november kan USA's globale rolle være så forandret, at Europa vågner op i en helt ny verdensorden, som ingen statsledere reelt er forberedt på. https://silkeborghojskole.dk/arrangementer/kan-demokratiet-tabe..
16 Maj Andet

Besøg Silkeborg Højskole (Tilmelding nødvendig)

Torsdag den 16. maj 2024, 16.30-18.00.
Platanvej 12, Silkeborg
Oplev Silkeborg Højskole indefra og bliv klogere på alt, vi har at byde på..

Vi glæder os til at vise dig Silkeborg Højskole.

Flere gange hvert semester byder vi kommende elever indenfor til rundvisning. Et besøg tager en times tid, så vi kommer godt rundt om det hele. En lærer viser dig rundt på højskolen, og du får mulighed for at møde nuværende elever, der kan svare på alle de spørgsmål, du måtte have om livet som højskoleelev.

Udfyld formularen på hjemmesiden, og vælg en dato, hvor du vil komme på besøg.

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os på info@silkeborghojskole.dk eller ringe til os på 86 82 29 33
18 Maj Andet

Besøg Silkeborg Højskole (Tilmelding nødvendig)

Lørdag den 18. maj 2024, 14.30-16.00.
Platanvej 12, Silkeborg
Oplev Silkeborg Højskole indefra og bliv klogere på alt, vi har at byde på..

Vi glæder os til at vise dig Silkeborg Højskole.

Udfyld formularen på hjemmesiden, og vælg en dato, hvor du vil komme på besøg.

Haven - en sanselig, performativ havevandring

Søndag den 25. august 2024, kl. 13-14 & 15-16.
Arrangør: Silkeborg Teater
Platanvej 12, Silkeborg
En spændende og anderledes vandreoplevelse, hvor vi oplever vores relation med naturen før og nu. Med hovedtelefoner på føres I rundt på Højskolens område af 2 performere, og vi bevæger os mellem performative og sanselige billeder..

Vi inviteres til at åbne vores sanser i mødet med duften af krusemynte og salvie med meget mere. I tilfælde af regn udleveres paraplyer. Bemærk at der er kun plads til 30 pr. forestilling.

Medv.: Helga Rosenfeldt-Olsen og Alaya Riefenthal

Producent: Wunsch Machine