Jyllands Akvariet

Viser 176 events fra/efter 19. mar. 2024

19 Mar For børn

Rav workshop hos JyllandsAkvariet

Tirsdag den 19. marts 2024, kl. 11-13.
Vesterhavsgade 16, Thyborøn
Lav dit eget personlige flotte smykke med det smukke rav fra Vesterhavet. I JyllandAkvariets kreative værksted kan du få hjælp til at lave og sammensætte en smuk halskæde, armbånd eller et par flotte øreringe..

Lav dit eget flotte smykke

Deltag i Jyllandsakvariets rav workshop og lav dit eget flotte ravsmykke. Du kan blandt andet lave en sej halskæde, et par flotte, funklende øreringe eller et fint armbånd.

Der er masser af forskelligt materiale at vælge imellem - og rav i mange størrelser og farvenuancer. Med sandpapir og olie kan du pudse og poleret ravet til det udseende, du ønsker.

Find næste workshop i Jyllandsakvariets aktivitetskalender. Det er ikke nødvendigt at tilmelde sig på forhånd til denne workshop.

21 Mar For børn

Ravsafari med JyllandsAkvariet

Torsdag den 21. marts 2024, kl. 14-15.30.
Vesterhavsgade 16, Thyborøn
Ravsafari - med Ravgaranti! Kom med på ravsafari og lær hvor, hvordan og hvornår, du kan finde rav ved Vesterhavet..

Hele året rundt arrangerer Jyllandsakvariet ravsafari til stranden med en guide, hvor du uddannes som ravjæger. Vi giver ravgaranti! - finder du ingenting ved stranden, får du selv lov til at finde nogle stykker i de rigtige omgivelser.

25 Mar For børn

Giv en hånd med ved hajfodring i JyllandsAkvariet

Mandag den 25. marts 2024, kl. 13-13.30.
Vesterhavsgade 16, Thyborøn
I Jyllandakvariets rørebassiner kan du på udvalgte dage være med til at fodre både hajer, rokker og fisk..

Giv en hånd med til hajfodringen tre dage om ugen

Hele året rundt kan du være med, når Jyllandsakvariets fiskepassere hver mandag, onsdag og lørdag fodre fisk, hajer og rokker i rørebassinerne. Du får fodret udleveret i et bæger og kan fodre alle fisk, hajer og rokker i debassiner, der er markeret med fodringsskilte.

I rørebassinerne må man naturligvis fodre med hænderne, mens man i de bassiner, hvor de store hajer går, skal man benytte fodringspinde.

Du finder næste fodring i Jyllandsakvariets aktivitetskalender.

Gå ikke glip af Jyllandsakvariets "hajfødeklinik", hvor du kan opleve rødhajens udvikling fra æg til haj. Følg hele udviklingen fra "fødegang" til "dagpleje" til de små er blevet så store, at de er klar til at svømme videre ud i de store akvarier.

I Jyllandsakvariet kan du udover hajer og fisk også - året rundt - opleve et kreativt strandværksted, indendørs ravstrand og maritime legepladser både inde og ude. Lad børnene gå på opdagelse i en børne-ubåd, bliver skipper på egen kutter eller pirat på det nye piratskib.

26 Mar For børn

Rav workshop hos JyllandsAkvariet

Tirsdag den 26. marts 2024, kl. 11-13.

28 Mar For børn

Ravsafari med JyllandsAkvariet

Torsdag den 28. marts 2024, kl. 14-15.30.

30 Mar For børn

Giv en hånd med ved hajfodring i JyllandsAkvariet

Lørdag den 30. marts 2024, kl. 13-13.30.

1 Apr For børn

Giv en hånd med ved hajfodring i JyllandsAkvariet

Mandag den 1. april 2024, kl. 13-13.30.

2 Apr For børn

Rav workshop hos JyllandsAkvariet

Tirsdag den 2. april 2024, kl. 11-13.

3 Apr For børn

Giv en hånd med ved hajfodring i JyllandsAkvariet

Onsdag den 3. april 2024, kl. 13-13.30.

4 Apr For børn

Ravsafari med JyllandsAkvariet

Torsdag den 4. april 2024, kl. 14-15.30.