Give Bibliotek

Få redskaber og støtte til at tackle dit barns overvægt /tilmelding
4 Apr Undervisning

Få redskaber og støtte til at tackle dit barns overvægt /tilmelding

Torsdag den 4. april 2024, 13:00-15:00.
Give Bibliotek,
Rådhusbakken 9, Give
Gruppeforløb for forældre i Give-området. Vi tilbyder et kursus, til dig/jer, der savner støtte og redskaber til at tackle dit/jeres barns overvægt..

Kurset er for jer, som savner redskaber til:
  • Hvordan kan jeg bedst muligt sætte grænser og guide mit barn?
  • Hvad har betydning for, at måltiden bliver en god oplevelse for mit barn og resten af familien?
  • Hvad gør jeg, når mit barn bruger mad som trøst?
  • Hvordan undgår jeg at stigmatisere mit barn?
  • Hvordan holder vi fast i de gode vaner?

Sted:

Give bibliotek. Rådhusbakken 9, 7323 Give. Lokale 3.

Kurset holdes uden deltagelse af børn.

Det er et gruppeforløb over 6 gange.

Kursusstart er den 4 april 2024 fra kl. 13.00-15.00

Se mere og tilmeld dig på https://vejle.plan2learn.dk/Classes.aspx?id=85123

Det siger tidligere kursusdeltagere:
  • Det har været dejligt at møde andre med samme udfordringer og ikke føle sig alene og forkert. Jeg har fået skuldrene ned og en fornyet tro på, at det nok skal gå.
  • Redskaberne jeg har fået har været brugbare og nemme at tage med hjem og afprøve.
  • Budskabet om "intet er forbudt - det handler om balance" - har givet familien mere madro og konflikterne omkring mad er blevet mindre.
  • Kurset har gjort mig bevidst om at være den gode rollemodel og hvordan jeg skal snakke med mit barn om krop og sundhed, når det fylder.
  • At give slip på vægtkontrol har også været befriende. Jeg ved at nye vaner kræver tålmodighed, men jeg kan mærke, at jeg har fået større tillid til og håb på, at jeg kan hjælp mit barn.

"Foto Nationalt Center for Overvægt. Fotograf Birthe Vembye"