FOF Herning

Skjern Mandskor - Skjern
18 Apr Undervisning

Skjern Mandskor - Skjern

Tirsdag den 12. september 2023 til tirsdag den 14. maj 2024, 30 mødegange kl. 19.30-21.30.
Arrangør: FOF Herning. Ringkøbing-Skjern Kulturcenter, Ranunkelvej 1-3, Skjern
Der er plads til alle i koret, som består af meget sangglade mænd. Korets adelsmærke er, at medlemmerne ofte var henvist til at stå uden for døren i skolens musiktimer eller havde fået besked på at holde mund..

I Mandskoret finder de et fristed for deres sanglige udfoldelser.

Vi synger meget og har mange sange på repertoiret - heraf endog en del lødige. Har man samtidig lidt hang til vandede og dårlige vittigheder, så er Skjern Mandskor simpelthen stedet. Der er ingen optagelsesprøve og ukendskab til noder kan være en fordel

Underviser: Jens Peter Krabbe Nielsen
Pilates for øvede (H) - Aulum

Mandag den 8. januar til mandag den 10. juni 2024, 19 mødegange kl. 15.30-16.30.
Arrangør: FOF Herning. Klinik For Fysioterapi Og Træning, Aulum, Rugbjergvej 14, Aulum
Pilates er for dig, der ønsker mindre stress, færre skavanker og en flot rank kropsholdning. Pilates for øvede er for dig, der har gået til pilates i en længere periode..

Du har en god forståelse for grundprincipperne og en god kropsbevidsthed. Øvelserne bliver mere udfordrende. Vi arbejder koncentreret og med tid til fordybelse. Pilatesøvelserne er effektive, velgørende og fyldte med forkælelse til krop og sind. Vi afslutter træningen med en velgørende afspænding

Kor - sang - fællesskab ved Herning Korforening
18 Apr Undervisning

Kor - sang - fællesskab ved Herning Korforening

Mandag den 8. januar til mandag den 17. juni 2024, 20 mødegange kl. 19-21.15.
Arrangør: FOF Herning. Den Jyske Sangskole, Nørregade 7D, Herning
Vi indøver, gennemarbejder og synger til fornøjelse for både os selv og koncertgæsterne. Vi er et blandet kor på godt 25 sangere, der synger flerstemmigt klassisk musik under ledelse af vor unge og ambitiøse dirigent, Søren Bormann..

Koret er et af byens ældste kor, med en mere end 80 år lang sprudlende tradition, hvor engagerede amatører synger god musik - med eller uden akkompagnement.

Det er først og fremmest glæden ved at synge sammen, der gør, at man synger med i Herning Korforening. At synge i koret er at være i et sjovt, udfordrende og givende fællesskab

Se mere på:

Herning-korforening.dk

Underviser: Søren Bormann
Osteoporose hold (H) - Aulum

Mandag den 8. januar til mandag den 24. juni 2024, 20 mødegange kl. 13-14.15.
Kom og vær med - og få et aktivt liv med osteoporose. Træningen på dette hold er målrettet deltagerne. Træningen bliver sammensat, så der bliver taget individuelle hensyn..

Målet er, at træningen skal understøtte og opretholde fysisk aktivitet hos deltageren på trods af osteoporose.

Underviseren på holdet vil inden træningsstart kontakte dig for en individuel samtale

Underviser: Peter Lynggaard Jensen
Blid bevægelse (H) - Ikast

Onsdag den 10. januar til onsdag den 24. april 2024, 12 mødegange kl. 10.30-11.45.
Arrangør: FOF Herning. Ikast Svømmecenter, Frisenborgparken 24, Ikast
Føler du dig stiv, rusten eller øm i kroppen?. Blid bevægelse er for dig, der har gigt eller dig, der har brug for smidigheds- og styrketræning på en meget blid måde. Vil du gerne opnå større smidighed?.

Har din kropsholdning brug for et løft? Så kan undervisningen på dette hold hjælpe dig godt på vej.

Der tages udgangspunkt i din krop, hvor den er lige nu

Gennem blide, bløde og svingende bevægelser mærker du din krop og opnår bedre udholdenhed, større muskelstyrke og bedre bevægelighed

Vi slutter af med afspænding, hvor krop og sind kan finde hvile

Underviser: Bente Lynderup
Varmtvandstræning (H)

Onsdag den 10. januar til mandag den 10. juni 2024
Arrangør: FOF Herning. Vildbjerg Sports- og Kulturcenter, Sports Alle 6, Vildbjerg
Træning i vand er rigtig gavnlig for hele kroppen på mange måder. Belastningen af leddene nedsættes væsentligt af opdriften i vandet, balancen udvikles, hjerte og kredsløb styrkes, og anspændte muskler løsnes..

Det varme vand med en temperatur på mellem 30-35 grader virker smertelindrende og giver en større bevægelsesfrihed

Pilates for øvede (H) - Aulum

Onsdag den 10. januar til onsdag den 12. juni 2024, 21 mødegange kl. 08-09.

Underviser: Tina Øgendahl Sloth
Bevægelse i vand - Tarm (H)

Torsdag den 11. januar til torsdag den 16. maj 2024, 16 mødegange kl. 09-09.45.
Arrangør: FOF Herning. Tarm Idrætscenter, Skovvej 25, Tarm

Underviser: Karina Filskov Lund
Bevægelse i vand - Tarm

Torsdag den 11. januar til torsdag den 16. maj 2024, 16 mødegange kl. 10.45-11.30.
Arrangør: FOF Herning. Tarm Idrætscenter, Skovvej 25, Tarm

Underviser: Karina Filskov Lund
Hatha yoga for alle - Aulum

Torsdag den 11. januar til torsdag den 13. juni 2024, 20 mødegange kl. 17.15-18.45.
I undervisningen kombineres øvelser og åndedræt. Øvelserne øger vores kropsbevidsthed, styrker og udspænder vores muskler, sener og led. Desuden er øvelserne holdningskorrigerende og skaber en større indre ro og balance..

Der startes altid med en tilstede øvelse, hvor krop og tanker falder til ro. Vi laver opvarmende øvelser og klassiske yogastillinger, som strækker og styrker kroppen, og du vil opleve større velvære og nærvær. Øvelserne udføres i et roligt tempo med små pauser imellem stillingerne.

Der afsluttes altid med en afspænding, da kroppen har brug for ro til at "fordøje" yogaen. Undervisningen tilrettelægges, så alle kan være med på lige netop deres niveau. Jeg tager udgangspunkt i der hvor du er med din krop

Underviser: Morten K. Poulsen