AOF

7400 Herning

Viser 13 events fra/efter 28. mar. 2024

Morgenyoga for alle

Mandag den 8. januar til mandag den 27. maj 2024, 18 mødegange kl. 08.45-10.15.
Nygade 6C, Herning
Føler du dig lidt stiv i kroppen, trænger du til at få trænet din balance og styrket musklerne, så er dette hold noget for dig. Yoga er en fantastisk måde at starte dagen på. Øvelserne på dette hold er valgt så alle kan være med, begyndere som øvede..

Yogaøvelserne giver en stærk og smidig krop og du får løsnet op for spændinger. Vi bruger åndedrætsøvelser og afspænding til at opnå indre ro samt øget overskud og overblik. Du vil med tiden opleve en øget følelse af at være i balance, større modstandskraft mod sygdomme og få en bedre kropsbevidsthed. Efter yoga føles din krop glad, let og sund og du vil være klar til at tage fat på resten af din dag

Underviser: Charlotte Therkelsen
Hold: 3324104002
Yoga for alle

Mandag den 8. januar til mandag den 27. maj 2024, 18 mødegange kl. 10.30-12.
Nygade 6C, Herning
Gennem yoga får du en stærkere og mere smidig krop samt trænet balancen. Der løsnes op for stress og spændinger, og vi bruger åndedrætsøvelser og afspænding til at opnå indre ro samt øget overskud..

Du vil med tiden opleve en øget følelse af at være i balance, større modstandskraft mod sygdomme og en forbedret evne til at håndtere psykiske udfordringer og holde fokus. Yoga giver sundhed og glæde

Underviser: Charlotte Therkelsen
Hold: 3324104003
Patanjali yoga

Torsdag den 18. januar til torsdag den 11. april 2024, 10 mødegange kl. 18.30-20.
Nygade 6C, Herning
Kom og forkæl dig selv med dejlig Patanjali yoga og mærk, hvordan du kan arbejde med smidighed, balance og styrke gennem yogaens mange øvelser. Du vil stille og roligt blive guidet med fokus på en både blid, men samtidig aktiv yoga..

Naturligvis afslutter vi hver gang med en dejlig afspænding.

I Patanjali yoga er der stor fokus på symmetri og lige linjer, på detaljen, åndedrættet og hensynet til den enkelte krop og elev, derfor er Patanjali Yoga i sit udgangspunkt meget jordnær og tilgængelig FOR ALLE

Underviser: Lone Vinther
Hold: 3324104008
Rygtræning (H)

Mandag den 22. januar til mandag den 8. april 2024, 9 mødegange kl. 14.15-15.30.
Nygade 6C, Herning
Forhindrer dine smerter dig i at deltage på almindelige motionshold, vil dette være noget for dig. Vi arbejder med øvelser, som opbygger og vedligeholder alle muskler i hele kroppen. Individuel vejledning efter behov. Max. 8 deltagere pr. hold..

Hold: 3324104032
Bevægelse/afspænding

Torsdag den 25. januar til torsdag den 11. april 2024, 9 mødegange kl. 09-10.20.
Nygade 6C, Herning
Lær at løse op for spændinger i bl.a. skuldre, nakke og ryg. Undervisningen veksler mellem afspændings- og udstrækningsøvelser samt en snak om, hvordan vi bruger kroppen. Du bliver mere kropsbevidst og lærer at slappe af..

Hold: 3324104033
Hensyntagende træning (H)

Torsdag den 1. februar til torsdag den 18. april 2024, 9 mødegange kl. 10.40-12.
Nygade 6C, Herning
Holdet er for dig der muligvis oplever at skader, skavanker eller andre udfordringer afholder dig fra at deltage på de mest almindelige træningshold..

Vi gennemgår på en skånsom måde kroppens bevægelser, led og muskulatur og har plads til individuelle hensyn. I træningen benytter vi os af lette redskaber, kropsvægt, balance, udstrækning og afslutter altid med en helt rolig afspænding

Hold: 3324104035
Pilates/effekt/callanetics

Tirsdag den 12. marts til tirsdag den 7. maj 2024, 8 mødegange kl. 10.30-11.50.
Nygade 6C, Herning
Stjernehold for hele kroppen. Hold skavankerne på afstand med effektiv call. pilates og øvelser, anbefalet af Sundhedsstyrelsen.Træning på stor og lille bold er god for balancen. Styrker bindevæv, muskler og led. Sluttes af med afspænding..

Hold: 3324104036
Pilates/effekt/callanetics

Tirsdag den 12. marts til tirsdag den 7. maj 2024, 8 mødegange kl. 13-14.20.
Nygade 6C, Herning
Stjernehold for hele kroppen. Hold skavankerne på afstand med effektiv call. pilates og øvelser,. anbefalet af Sundhedsstyrelsen.Træning på stor og lille bold er god for balancen. Styrker bindevæv, muskler og led..

Sluttes af med afspænding

Hold: 3324104037
Pilates/effekt/callanetics

Onsdag den 13. marts til onsdag den 8. maj 2024, 8 mødegange kl. 10.30-11.50.

Hold: 3324104038
Rygtræning (H)

Mandag den 15. april til mandag den 27. maj 2024, 6 mødegange kl. 14.15-15.30.

Hold: 3324104040