Idrætshøjskolen Bosei

Viser 7 events fra/efter 25. apr. 2024

25 Apr Andet

Rundvisning | Idrætshøjskolen Bosei

Mandag den 1. til tirsdag den 30. april 2024, kl. 11:00.
Evensølundvej 5, Præstø
Vi afholder løbende personlige rundvisninger. Vælg den dato der passer dig bedst..

Overvejer du et højskoleophold? Bosei opleves bare bedst 'live'. Vi vil derfor gerne invitere dig på besøg til en rundvisning og en lækker frokost.

Det er vores PR-ninja Carsten Petersen, som viser rundt og svarer på spørgsmål. Carsten har været på Bosei i ca. 10 år og kender højskolen ud og ind.

Du altid velkommen til at kontakte Carsten direkte på 25403187 for at høre mere om et muligt højskoleophold
1 Maj Andet

Rundvisning | Idrætshøjskolen Bosei

Onsdag den 1. til fredag den 31. maj 2024, kl. 11:00.

Seniormotion på højskole

Evensølundvej 5, Præstø
Højskolekurset i uge 22 giver dig inspiration til det sunde liv efter arbejdsmarkedet. Vi sætter fokus på sundhed via træning, bevægelse og naturoplevelser - rammet ind i morgensang, god mad, samvær, højskolehygge samt foredrag..

Senior cirkeltræning, TRX, dans, boldspil, vandaerobic, skovbadning, mad over bål, kajak, hjernegymnastik er blot nogle af de emner, som man kan fordybe sig i. Der vil desuden være foredrag om havørne samt fotografering fra havkajakken.

Din hjerne er glad for nye ting. Den sætter pris på selskab. Og så vil den gerne ud og opleve noget nyt. Det er de vigtigste hjernetræningsråd fra hjerne- og aldringsforsker Ellen Garde, Center for Sund Aldring.
Vandring ved vand - på højskole

Evensølundvej 5, Præstø
Højskolekurset i uge 22 sætter fokus på at møde kulturen i naturen. Daglige 10-km ture med lokalguide i de karakteristiske naturlandskaber i den sydøstlige del af Sjælland og Møn. Pakket ind i højskoleliv og -sang..

Mød kulturen i naturen.

Højskolekurset henvender sig til dig, der gerne vil være aktiv i naturen samtidig med, at du via fortælling får et indblik i den spændende kultur og de karakteristiske naturlandskaber i den sydøstlige del af Sjælland og Møn. Vi kommer til at gå ca. 10 km dagligt.

Din dagstur bliver levende formidlet af Helge Bramsen - tidligere naturguide for Geocenter Møns Klint. Helge brænder for at præsentere naturen som et lege- og træningsområde med fokus på naturbevidsthed.

Dagene bliver desuden pakket ind i højskolesang, foredrag og socialt samvær.

På turene nydes en lækker madpakke fra højskolekøkkenet, der også sørger for kaffe og kage til turen. Dagene bliver desuden pakket ind i højskolesang, foredrag og socialt samvær
Trædrejning på højskole
26 Maj Andet

Trædrejning på højskole

Evensølundvej 5, Præstø
Højskolekurset i uge 22 sætter fokus på trædrejning for begyndere og let øvede. Desuden kommer du til at opleve højskolehverdagen med foredrag, fællesspisning, sangaften, morgensvømning og vores skønne natur..

Det er dejligt at lave spåner på en drejebænk! Højskolekurset i trædrejning henvender sig til begyndere og letøvede.

Du vil få indgående kendskab til, hvordan man kan dreje i træ. Vi arbejder på drejebænken under kyndig instruktion og frembringer de skønneste figurer, skåle og brugsgenstande.

I samme uge afholdes flere kurser; men med et andet fokus, så fx ægteparret med forskellige interesser kan deltage. Kommer du alene, møder du blot flere, at dele ugen med
Yoga på højskole

Evensølundvej 5, Præstø
Højskolekurset i uge 22 sætter fokus på forskellige typer af yoga. Desuden kommer du til at opleve højskolehverdagen med foredrag, fællesspisning, sangaften, morgensvømning og vores skønne natur..

Højskolekurset i uge 22 sætter fokus på forskellige typer af yoga.

Uanset om du i forvejen har yoga og mindfulness i din hverdag, eller det er en ny verden for dig er du velkommen på dette højskolekursus.

Du kommer til at møde yoga og mindfulness i praksis. Mærk efter, hvad der virker for dig og find ud af, hvordan du kan bruge det, du lærer udenfor yogamåtten.

Salsa og Bachata på højskole

Onsdag den 5. til søndag den 9. juni 2024, kl. 16:00.
Evensølundvej 5, Præstø
Højskolekurset i uge 23 sætter fokus dans og bevægelse via salsa og bachata. Prøv dans og mærk glæden fra første trin. Det hele er rammet ind i træning, morgensang, natur, god mad, samvær med andre ligesindende & højskolehygge..

Glæd dig til at:
  • Lære at danse fra bunden
  • Opleve glæden ved dans og musik i et fællesskab
  • Møde nye mennesker og knytte varige venskaber
  • Nyde en unik blanding af danse og traditionelle højskoleaktiviteter
  • Udforske dit kreative og fysiske potentiale i inspirerende omgivelser

I samme uge afholdes flere kurser; men med et andet fokus så fx ægteparret med forskellige interesser kan deltage. Kommer du alene, møder du blot flere, at dele ugen med