Kulturanstalten

Lyrskovgade 4
1758 København V

Kulturanstalten råder over Vesterbro Kulturhus i Lyrskovgade 4 som deler lokaler med Vesterbro Bibliotek og hvor man i kælderen finder Basement

Viser 3 events fra/efter 29. mar. 2024

10 ugers formiddags drejekursus for begyndere og letøvede ved Jesse Nielsen

10 ugers formiddags drejekursus for begyndere og letøvede ved Jesse Nielsen

Mandag den 8. april til mandag den 17. juni 2024, kl. 09-13.
Lyrskovgade 4, København V
Lær at dreje i det hyggelige keramikværksted i Vesterbro Bibliotek og Kulturhus. Drejekurset er for dig, der gerne vil føres trygt igennem processen "fra lerklump til færdig glaseret brugsgenstand"..

På kurset vil du blive introduceret til grundelementerne i drejning med hensigt på at dreje alt fra kopper, skåle og vaser. Du vil også få vist afdrejningsteknikker og glasurteknikker
Hvem kan være med?
Man kan være med både som begynder og letøvet. Det er for alle, som har lyst til at prøve kræfter med drejning, afdrejning samt påsætning af glasur på deres emner for første gang eller dem som har drejet, eller glaseret før, men har nogle ting, der driller eller bare vil øve sig mere.
Keramiker som underviser
Jesse er keramiker, har pottemager grundforløbet i CV'et, samt adskillige keramikkurser indenfor drejning, støbning og glasurteknikker. Hun har desuden bred undervisningserfaring med børn, unge og voksne i keramiske teknikker.

Praktisk info
Værkstedet må kun benyttes i undervisningstimerne. Kurset er inklusiv 7 kg. ler, forglødning og glasering. Ekstra ler kan tilkøbes.
Kurset strækker sig over 10 mandage. Der er ingen undervisning i uge 21.Undervisningen ligger fra 9:00 - 13:00 i Keramikværkstedet i Lyrskovgade 2-4, 4. sal, 1758 København V.
Der er plads til 10 deltagere på kurset.
Vær opmærksom på at billetten ikke kan refunderes fra 14 dage før kursets start
10 ugers eftermiddags drejekursus for begyndere og letøvede ved Jesse Nielsen

10 ugers eftermiddags drejekursus for begyndere og letøvede ved Jesse Nielsen

Mandag den 8. april til mandag den 17. juni 2024, kl. 14.45-17.45.

Praktisk info
Kurset strækker sig over 10 mandage. Der er ingen undervisning i uge 21.Undervisningen ligger fra 14:45 - 17:45 i Keramikværkstedet i Lyrskovgade 2-4, 4. sal, 1758 København V.
Der er plads til 10 deltagere på kurset.
Vær opmærksom på at billetten ikke kan refunderes fra 14 dage før kursets start
10 ugers drejekursus for begyndere og letøvede ved Jesse Nielsen

10 ugers drejekursus for begyndere og letøvede ved Jesse Nielsen

Mandag den 8. april til mandag den 17. juni 2024, kl. 18-21.

Keramikværkstederne i Vesterbro Bibliotek og Kulturhus
Vi er alle sammen med til at sikre at værkstederne er sunde og rene at opholde sig i, prisen for kurset er for undervisningen og materialer, og kursisterne forventes at tage del i oprydning og rengøring på lige fod med andre brugere.
Praktisk info
Værkstedet må kun benyttes i undervisningstimerne
Kurset strækker sig over 10 mandage og har plads til 10 deltagere.Undervisningen ligger fra 18:00 - 21:00 i Keramikværkstedet i Lyrskovgade 2-4, 4. sal, 1758 København V. Der er ingen undervisning i uge 21.
Vær opmærksom på at billetten ikke kan refunderes fra 14 dage før kursusstart