Den Jyske Sangskole

Nørregade 7D
7400 Herning
Tlf: +45 30 61 53 67

Den Jyske Sangskole rummer Herning Kirkes Drengekor og MidtVest Pigekor og udbyder MGK i klassisk sang i samarbejde med MGK Holstebro

Viser 3 events fra/efter 28. mar. 2024

Kor - sang - fællesskab ved Herning Korforening
28 Mar Undervisning

Kor - sang - fællesskab ved Herning Korforening

Mandag den 8. januar til mandag den 17. juni 2024, 20 mødegange kl. 19-21.15.
Arrangør: FOF Herning
Nørregade 7D, Herning
Vi indøver, gennemarbejder og synger til fornøjelse for både os selv og koncertgæsterne. Vi er et blandet kor på godt 25 sangere, der synger flerstemmigt klassisk musik under ledelse af vor unge og ambitiøse dirigent, Søren Bormann..

Koret er et af byens ældste kor, med en mere end 80 år lang sprudlende tradition, hvor engagerede amatører synger god musik - med eller uden akkompagnement.

Det er først og fremmest glæden ved at synge sammen, der gør, at man synger med i Herning Korforening. At synge i koret er at være i et sjovt, udfordrende og givende fællesskab

Se mere på:

Herning-korforening.dk

Underviser: Søren Bormann
Klaver - voksne og børn
28 Mar Undervisning

Klaver - voksne og børn

Tirsdag den 9. januar til tirsdag den 11. juni 2024
Nørregade 7D, Herning
Har du lyst til at spille klaver, hvor du lærer noget om teori, teknik, node- og gehørspil. Vi tilrettelægger så vidt muligt undervisningen efter dine ønsker. Vi vil spille forskellige genrer, både klassisk og rytmisk..

Undervisningen er 30 min. individuel med mindre andet aftales med underviseren.

Der undervises andre dage - ring til Elna Mogensen (mobil 60 27 75 91) for at høre nærmere

Underviser: Elena Mogensen
Tai Chi - Qi Qung - øvede

Tirsdag den 6. februar til tirsdag den 18. juni 2024, 18 mødegange kl. 18.30-19.30.
Nørregade 7D, Herning
Alle uanset alder, køn og fysik kan lære Tai Chi. Det afgørende er din motivation og lyst til træning. At lære og træne Tai Chi er at studere sammenhængen mellem krop og sind sammen med andre i en engageret, afslappet atmosfære..

Målet er at bringe krop og sind i harmoni

Underviser: Niels Dideriksen