Viser 258 events mellem 25. apr. og 24. maj 2024

Søndagskrea

Søndagskrea

Søndag den 28. april 2024, kl. 10.30-14.30.
Herning Bibliotekerne, Østergade 8, Herning
Kreative aktiviteter for hele familien hver eneste søndag!.

Søndag er en skøn biblioteksdag! Her er tid til fordybelse og til at være sammen som familie.

Hver søndag finder vi en af bibliotekets fem kreakasser frem. Kreakasserne har hver sit tema fx perlepladekassen og stenmalingskassen.
Kasserne står fremme i tidsrummet 10:30 - 14:30.

Vi ses til søndag i børnebiblioteket
Søndagstræf

Søndagstræf

Søndag den 28. april 2024, kl. 14.30.
Thyholm Kirkecenter, Nørregade 17, Hvidbjerg, Thyholm
Den sidste søndag i måneden er der 'Søndagstræf' i kirkecenteret. Her er alle hjerteligt velkomne til et par timers hyggeligt og uforpligtende samvær over kaffebordet..

Her er plads til hyggesnak, et par fællessange og somme tider et lille indslag undervejs. Pris: 25,- kr. Vel mødt, Holdet bag Søndagstræf
Solokoncert af singer-songwriter Simon Lynge

Solokoncert af singer-songwriter Simon Lynge

Søndag den 28. april 2024, kl. 19-22.
Vemb Kultur & Forsamlingshus, Kjærsvej 3, Vemb
Søndag, den 28. apri 2024 kl. 19.00 -. solokoncert af singer-songwriter Simon Lynge. I forbindelse med Simon Lynges Danmarksturné har vi været så heldige at få ham til at lægge vejen forbi..

Vemb, hvor han vil optræde alene med sin guitar.

Simon Lynge er opvokset i Grønland og har gået på Holstebro Musikskole. Både Lynges far og bedstefar var musikere.
I 2003 modtog Simon Lynge Holstebro Musikpris, og i 2004 flytte han til Los Angeles og har siden levet af musikken.
I dag bor han i staten Washingtong.

Lynges musik er både melodisk og smuk, men alligevel kraftfuld i sit nærvær og dristighed.
Lynge har som den første grønlænder optrådt på UKs Glastonbury Festival. Nogle gange blir Lynge sammenlignet med
Paul Simon, The Beach Boys og The Beatles.

Pris for koncert: kr. 200

Der kan købes drikkevarer i baren.

Vi glæder os til at se jer - det blir en fantastisk aften
Lego build the Change - At bo i regnvejr - UGE17
25 Apr Andet

Lego build the Change - At bo i regnvejr - UGE17

Mandag den 22. til søndag den 28. april 2024, kl. 08-21.
Herning Bibliotekerne, Østergade 8, Herning
Lego build the Change udfordring i Nørderiet. At bo i regnvejr. Hvordan bor vi godt, når det regner rigtig meget?. Udfordring: Byg et sted som er rart at bo når det regner rigtig meget..

Byg din idé - og præstenter den på postkortet.
1. Hvilke idéer har I?
2. Hvordan vil du løse udfordringen?
3. Hvad kan vi bruge alt vandet til? Kan du bygge noget smart ved huset

3-2-1 - Build!

UGE17
UGE17 er en landsdækkende temauge omkring FN's 17 verdensmål. Den tager afsæt i en national og fælles bibliotekskampagne med fokus på folkelig forankring, borgerinddragelse og oplysning om FN's verdensmål for bæredygtig udvikling - sammen med en masse samarbejdspartnere, både nationalt og lokalt.

Se alle arrangementer i UGE17 her >>
Fællesskabscafé

Fællesskabscafé

Mandag den 29. april 2024, kl. 09.30-11.
Struer Bibliotek, Smedegade 1-7, Struer
Få en kop kaffe, et rundstykke og en hyggelig snak med andre..

Her er samværet i højsæde, så kom og få en dejlig start på ugen sammen med andre
Legestuen Duen

Legestuen Duen

Mandag den 29. april 2024, kl. 09.30-11.30.
Sognehuset ved Holstebro Kirke, Kirkestræde 9A, Holstebro
Kom og vær med i Duen, som er legestue for børn mellem 0-5 år. Vi mødes mandag formiddag, hvor vi synger, hører historie og leger..
Digitalt selvforsvar

Digitalt selvforsvar

Mandag den 29. april 2024, kl. 10-11.30.
Pris: Fri entré Køb/bestil billet
Holstebro Bibliotek, Kirkestræde 13, Holstebro
Gode råd til bedre sikkerhed..

Du kan udsættes for digital svindel på mange måder, når du er borger i et digitalt samfund. Det kan være ved nethandel, fupmails, sms'er og på sociale medier.

Konsekvenserne kan være meget alvorlige, du kan miste penge og endda din identitet.

Vi giver gode råd til, hvordan du øger dit digitale selvforsvar.

Du kan hente gratis billetter

"Lærerinden" på ROADTRIP med bogbussen

Mandag den 29. april 2024, kl. 14-19.10.
Bogbussen, Skive Bibliotek, Østergade 25, Skive

Lærerinden har fundet både kuglerammen og tavlen med griffel frem, så det er bare med at holde ørene stive og komme med tilbage i skole i gamle dage.

Mød LÆRERINDEN her:

Glyngøre skole 14.00 - 14.30
Hjerk 15.00 - 15.30
Harre 15.40 - 16.10
Durup 16.25 - 16.55
Glyngøre 17.05 - 17.50
Roslev 18.40 - 19.10

Arrangementet er støttet af Udviklingspuljen under Slots- og kulturstyrelsen
Litteraturklub

Litteraturklub

Mandag den 29. april 2024, kl. 14.30-16.
Nørrelandskirken, Døesvej 1, Holstebro
Fællesskab omkring god litteratur Vi mødes i kirkens dagligstue den sidste mandag i måneden kl. 14.30 - hvor vi i et hyggeligt fællesskab deler oplevelser af god litteratur med hinanden. Hvis du vil vide mere, så kontakt Tove Sørensen Tlf. 21 68 88 66..
DigiPunkt

DigiPunkt

Mandag den 29. april 2024, kl. 15-18.
Herning Bibliotekerne, Østergade 8, Herning
Få hjælp til din digitale hverdag..

Nu er det muligt at få hjælp til digitale hverdagsudfordringer på Biblioteket i Herning.

Vi guider og vejleder til en lettere og nemmere digital hverdag. Så du i højere grad bliver selvhjulpen, når du møder digitale udfordringer med f.eks. MitID, oprettelse af mailadresse, e-boks, overførelser af billeder, eller når du skal booke tid på nettet til frisøren eller købe en busbillet.

Torsdage i ulige uger vil der være en fra Ældresagen som kan hjælpe med apps til høreapparater. Dog vil Ældresagen ikke være tilstede i skolernes ferier.

Der er ingen tidsbestilling til DigiPunkt - du møder bare op.

Er det IKKE muligt at løse udfordringerne sammen på biblioteket, så hjælper vi med at henvise til rette vedkommende.

Læs mere om DigiPunkt her >>