Viser 31 events mellem 19. apr. og 18. maj 2024

Pilates for letøvede - Vinderup

Onsdag den 6. marts til onsdag den 8. maj 2024, 9 mødegange kl. 18-19.15.
Vinderup Hallerne, Halvej 2B, Vinderup
Holdet er for dig, som kender lidt til grundprincipperne indenfor pilates-træning. Hvis du har dyrket yoga eller anden lignende træning, vil du også kunne deltage på holdet..

Pilates er effektive og målrettede øvelser, der udføres i et roligt tempo med bevidst brug af vejrtrækningen. Pilates er en særlig form for smidigheds- og styrketræning, der justerer balancen mellem forskellige muskelgrupper og dermed fjerne generende spændinger. Pilates er ikke puls-træning, men visse øvelser giver sved på panden, og du mærker, at du bliver stærkere.

Pilates er en effektiv og samtidig behagelig træningsform.

Pilates giver et stærkt korset

Pilates kan virke afstressende i en travl hverdag.

Efter få gange kan du mærke en forskel i kroppen, efter endnu flere gange kan du se effekten på kroppen og når sæsonen slutter, vil de trofaste deltagere føle det som at få "en ny krop".

Øvelserne varierer i sværhedsgrad og hver undervisningsgang vil indeholde øvelser, der træner hele kroppen.

Igennem forløbet vil vi udfordre styrken, smidigheden og balancen.

Medbring selv en tykkere træningsmåtte og tag tøj på du kan bevæge dig i, gerne med lange ærmer og evt. Sokker og/eller et lille tæppe

Underviser: Mette Klinge Falkenstrøm
Senior-yoga 65+

Tirsdag den 16. april til tirsdag den 14. maj 2024, 5 mødegange kl. 09.30-10.45.
Bremdal Aktivitetscenter, Drosselvej 1 Bremdal, Struer

Underviser: Betiina Larsen
Rygtræning (H)

Mandag den 15. april til mandag den 27. maj 2024, 6 mødegange kl. 14.15-15.30.
AOF, Nygade 6C, Herning
Forhindrer dine smerter dig i at deltage på almindelige motionshold, vil dette være noget for dig. Vi arbejder med øvelser, som opbygger og vedligeholder alle muskler i hele kroppen. Individuel vejledning efter behov. Max. 8 deltagere pr. hold..

Underviser: Iben Löschke Christensen
Morgenyoga for alle

Mandag den 8. januar til mandag den 27. maj 2024, 18 mødegange kl. 08.45-10.15.
AOF, Nygade 6C, Herning
Føler du dig lidt stiv i kroppen, trænger du til at få trænet din balance og styrket musklerne, så er dette hold noget for dig. Yoga er en fantastisk måde at starte dagen på. Øvelserne på dette hold er valgt så alle kan være med, begyndere som øvede..

Yoga for alle

Mandag den 8. januar til mandag den 27. maj 2024, 18 mødegange kl. 10.30-12.
AOF, Nygade 6C, Herning
Gennem yoga får du en stærkere og mere smidig krop samt trænet balancen. Der løsnes op for stress og spændinger, og vi bruger åndedrætsøvelser og afspænding til at opnå indre ro samt øget overskud..

Du vil med tiden opleve en øget følelse af at være i balance, større modstandskraft mod sygdomme og en forbedret evne til at håndtere psykiske udfordringer og holde fokus. Yoga giver sundhed og glæde

Yoga for alle

Tirsdag den 9. januar til tirsdag den 28. maj 2024
Huset I Give, Rådhusbakken 9, Give
Føler du dig lidt stiv i kroppen, trænger du til at få trænet din balance og styrket musklerne, så er dette hold noget for dig. Øvelserne på dette hold er valgt så alle kan være med, begyndere som øvede..

Morgenyoga

Tirsdag den 9. januar til tirsdag den 28. maj 2024, 19 mødegange kl. 08.15-09.45.
Huset I Give, Rådhusbakken 9, Give
Føler du dig lidt stiv i kroppen, trænger du til at få trænet din balance og styrket musklerne, så er dette hold noget for dig. Yoga er en fantastisk måde at starte dagen på..

Øvelserne på dette hold er valgt så alle kan være med, begyndere som øvede. Yogaøvelserne giver en stærk og smidig krop og du får løsnet op for spændinger. Vi bruger åndedrætsøvelser og afspænding til at opnå indre ro samt øget overskud og overblik. Du vil med tiden opleve en øget følelse af at være i balance, større modstandskraft mod sygdomme og få en bedre kropsbevidsthed. Efter yoga føles din krop glad, let og sund og du vil være klar til at tage fat på resten af din dag

Medbring yogamåtte, blokke, bånd samt evt. et tæppe og en pude

Hvis du vil tilmelde dig et hold mere end 14 dage efter start, kan du kontakte os på 70 20 23 77 eller aftenskole@aofsydjylland.dk for at få en reduceret pris

Yoga for seniorer

Tirsdag den 9. januar til tirsdag den 28. maj 2024, 19 mødegange kl. 10-11.30.
Huset I Give, Rådhusbakken 9, Give
Særligt når vi bliver ældre, er det vigtigt, at vi holder os i gang, og arbejder med kroppen, for at beholde vores mobilitet, fleksibilitet og styrke..

Så hvis du føler dig lidt stiv i kroppen, trænger du til at få trænet din balance og styrket musklerne, så er dette hold noget for dig

Yoga er for alle mennesker, også for dig som har brug for at tage specielle hensyn til din krop. På dette hold får du gennemarbejdet alle muskelgrupper på en blid og skånsom måde. Vi har fokus på styrke, stræk, balance og åndedræt. Ved at arbejde med åndedrættet trænes lungerne, så iltoptaget i kroppen øges og svimmelhed mindskes. Når du udfører øvelserne i et roligt tempo med fokus på åndedrættet, får du samtidig mere ro på tankerne og får en bedre kropsbevidsthed.

Underviser: Charlotte Therkelsen
Yoga for MÆND i alle aldre

Onsdag den 24. april til onsdag den 29. maj 2024, 4 mødegange kl. 16.45-18.15.
Bremdal Aktivitetscenter, Drosselvej 1 Bremdal, Struer

Underviser: Betiina Larsen
Hatha yoga

Onsdag den 20. marts til onsdag den 29. maj 2024, 10 mødegange kl. 09-10.30.
Arrangør: LOF Holstebro
Vinderup Hallerne, Halvej 2B, Vinderup
I Hathayoga arbejder vi med de klassiske stillinger med fokus på styrke, fleksibilitet, balance. koncentration og åndedræt for at opnå en følelse af ro i sindet og velvære i kroppen..

Stillingerne gennemgås i et roligt tempo, og vi starter med en lille meditation og blid yoga. Undervejs i vores praksis strækker vi kroppen og løser op i spændinger for til sidst at slutte af med en dejlig afspænding