Viser 3 events mellem 18. apr. og 17. maj 2024

Det begynder at blive koldt om fødderne
18 Apr Skuespil

Det begynder at blive koldt om fødderne

Torsdag den 18. april 2024, kl. 19.30.
SeniorHøjskolen, Nørre Nissum, Degneparken 22, Nørre Nissum, Lemvig
At lære at dø
23 Apr Skuespil

At lære at dø

Tirsdag den 23. april 2024, kl. 19.30.
Pris: Entré: Børn/Unge: 60 kr, Løssalg: 180 kr, Seniorer: 140 kr, Særrabat til voksne: 60 kr Køb/bestil billet
Team Teatret, Østergade 32, Herning
Et kommunalt drama om klimakamp, papirarbejde og vold. Moderne dramatik. Aldersgruppe: Fra 15 år. Varighed: 90 min uden pause..

Der er klimauge i den lille kommune og alle medarbejderne er klar! Men den klimadepressive folkeskolelærer Elin, kan næsten ikke holde angsten tilbage, når hun skal undervise børnene i emnet. Klimaoptimisten Andreas er til gengæld topmotiveret for at starte i Miljøforvaltningen, hvor han skal tilse byggeriet af en ny stor industrihavn, der dog lige kræver at de fælder byens sidste stykke skov. Her starter en medrivende, skæv og uforudsigelig historie, som tager en vild, provokerende og magisk drejning under klimaugen, der ender som ingen havde forudset!

Medvirkende: Rikke Westi, Sebastian Aagaard-Williams

Instruktør: Viktor Tjerneld
Scenograf: Peter Schultz
Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag
6 Maj Skuespil

Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag

Mandag den 6. maj 2024, kl. 19.30-21.30.
Pris: Entré: 285 kr + evt. gebyr Køb/bestil billet
Arrangør: Herning Teater
MCH Herning Kongrescenter, Østergade 37, Herning
Mandag 6. maj 2024 kl. 19.30. Nu kan du opleve en bestsellerroman som musikalsk teaterkomedie. 'Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag' er baseret på Morten Münsters meget populære roman med samme titel..

Med musik og humor sætter showet på poetisk vis fokus på det uperfekte menneske og det moderne arbejdsliv.

For som de uperfekte mennesker vi er, spiser vi kage, selvom vi er på slankekur. Vi står i kø til Black Friday, men betaler uden videre vores ubrugte fitness-abonnement. Vi hiver den forandringsparate indstilling frem til fællesmøder, workshops, strategidage og PowerPoint-præsentationer, men glemmer alt om missioner og visioner, så snart det er hverdag igen. Det hænger måske ikke helt sammen ...

Denne forestilling, som er produceret af Folketeatret i samarbejde med Nørrebro Teater, behandler de utallige udfordringer, der opstår, når det uperfekte menneske forventes at have den perfekte adfærd. For hvordan kan det være, at det er så svært for os at følge gode argumenter, planer og sund fornuft? Hvorfor mon vi falder i gang på gang? Og hvad skal man gribe ud efter for at skabe forandring i den virkelige verden?

Mange relevante udfordringer og situationer, vi alle kan genkende, er på tapetet denne aften. Det bliver både morsomt og tænksomt - tilsat musik. Del oplevelsen med gode venner eller kolleger og få et godt fælles grin

'Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag' præsenteres i samarbejde med Team Teatret.

Medvirkende: Rikke Buch Bendtsen, Troels Malling, Niels Skovgaard Andersen, Mathilde Lundberg og Albert Stein Ankerstjerne
Manuskript: Baseret på Morten Münsters bestsellerbog "Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag"
Dramatisering: Anastasia Nørlund
Instruktion: Anastasia Nørlund ved Joy-Maria Frederiksen