Viser 10 events mellem 26. apr. og 25. maj 2024

OperaBio - La Rondine

Søndag den 28. april 2024, kl. 14.
Apollon Struer, Anlægsvej 4, Struer
Puccinis sjældent spillede mesterværk La Rondine kommer på det store lærred i Apollon med Angel Blue og Jonathan Tetelman i hovedrollerne..
OperaBio - Elektra

Lørdag den 4. maj 2024, kl. 14.30.
Ikast Bio, Strøget 49, Ikast
Opera af Richard Strauss, der er baseret på det gamle græske sagn, som både Aischylos, Euripides og Sofokles har skrevet tragedier over. Strauss' énaktsopera blev opført første gang i 1909..
Don Giovanni

Lørdag den 4. maj 2024, kl. 19:00.
Folkets Hus, Tegltorvet 2, Struer
En nyfortolket og moderne opsætning af "Operaernes Opera" - et samarbejde mellem Ensemble MidtVest og Operaen i Midten..

En nyfortolket og moderne opsætning af "Operaernes Opera"

Mozarts Don Giovanni kaldes ofte for "Operaernes Opera". I den klassiske udgave er Don Giovanni (Don Juan) en skruppelløs kvindebedårer, som - sammen med sin tjener Leporello - kaster sig ud i alle slags eventyr med det ene formål at erobre kvindehjerter.

Vi opfører den ikke, fordi det er en klassiker - det er en klassiker, fordi vi og andre bliver ved med at lave den. Og det kan vi, fordi Don Giovanni tager udgangspunkt i et eviggyldigt emne, der også kan relateres til vores liv i det 21. århundrede.

Historien er i vores version af Don Giovanni nyfortolket og en forkortet og moderne opsætning.

Ved at skabe en interaktiv og sanselig oplevelse for publikum, kan vi pege på vores egen fascination af og afsky for Don Giovanni og nærme os en kropslig forståelse for den kompleksitet og tiltrækning, der drager os mod giftige karakterer.

Don Giovanni

Søndag den 5. maj 2024, kl. 15:00.
Folkets Hus, Tegltorvet 2, Struer

OperaBio - Elektra

Mandag den 6. maj 2024, kl. 19.
Biohuset, Lemvig, Bredgade 17, Lemvig
Don Giovanni

Fredag den 10. maj 2024, kl. 19:00.

Don Giovanni

Lørdag den 11. maj 2024, kl. 19:00.

Don Giovanni

Søndag den 12. maj 2024, kl. 15:00.

OperaBio - Madame Butterfly

Søndag den 19. maj 2024, kl. 14.
Apollon Struer, Anlægsvej 4, Struer
Puccinis opera, der fortæller den tragiske historie om den 15-årige japanske geisha Cho-Cho-San som bliver gift med den udstationerede amerikanske officer Pinkerton. Han er mest interesseret i bryllupsnatten, men for Cho-Cho-San er det ægte kærlighed..
OperaBio - Don Quixote

Torsdag den 23. maj 2024, kl. 19.15.
Klovborg Kino, Storegade 56, Klovborg
Jules Massenets sidste opera, skabt i 1910 til den store russiske bas Chaliapin, er atter tilbage på Opéra national de Paris - Opéra Bastille scenen, hvor den ikke har været opført i over 20 år..