Viser 134 events mellem 28. mar. og 26. apr. 2024

Kultursamtale - Don Giovanni

Kultursamtale - Don Giovanni

Torsdag den 25. april 2024, kl. 16:30.
Pris: Fri entré Køb/bestil billet
Huset No7, Nørregade 7, Herning
Kom til Kultursamtale, hvor vi, med udgangspunkt i Don Giovanni, snakker om hvad kultur egentlig er, og hvilken rolle den har og skal have i vores samfund..

Operaen i Midten opsætter i maj 2024 Don Giovanni på Folkets Hus i Struer og Textilen i Herning. I forbindelse med opsætningen afholder vi "Kultursamtale" - en åben samtale mellem oplægsholdere og publikum, hvor vi diskuterer hvad kultur er, og hvilken rolle den har og skal have i vores samfund. Der vil blive inviteret politikere, erhvervsfolk eller andre relevante personer, ligesom du kan møde nogen af folkene bag forestillingen "Don Giovanni"
Spis med Den Dovne Vegetar

Spis med Den Dovne Vegetar

Torsdag den 25. april 2024, kl. 19.
Pris: Entré: Gratis billetter Køb/bestil billet
Huset No7, Nørregade 7, Herning
Herning Bibliotek og Huset No7 inviterer til Foredrag med Camilla skov der lige har udgivet bogen "Den Dovne Vegetar"Der er mulighed for at tilkøbe vegetarisk måltid i Huset No7's Cafe..
Derfor forelsker du dig aldrig i den forkerte

Derfor forelsker du dig aldrig i den forkerte

Torsdag den 25. april 2024, kl. 19-21.
Borbjerg Kultur- og fritidscenter, Hvamvej 84, Holstebro
Kærlighedsbegrebet er udfordret i disse år. Til trods for skilsmissestatistikkerne håber vi stadig på at leve lykkeligt sammen til vores dages ende. Så hvorfor lykkes det ikke rigtig for os?.

Denne aften udfordrer Jytte Vikkelsøe vores forestillinger om forelskelse, romantik og kærlighed, når hun kortlægger, hvorfor vi aldrig forelsker os i den forkerte, og hvorfor vejen til det kærlighedsliv, vi så inderligt længes efter, altid går gennem vores mest fastlåste parforholdskonflikter.
I hendes banebrydende bog Derfor forelsker du dig aldrig i den forkerte (2017) er en af de mest overraskende konklusioner, at de uoverensstemmelser, der senere ødelægger selv de bedste parforhold, er bygget ind i forelskelsen helt fra begyndelsen. Du falder kun for et menneske, der i sin personlighedsstruktur bærer kimen til konflikt med netop dig i sig.
Så kom og få en helt ny forståelse af kærlighedens forunderlige, livgivende væsen og funktion, så parforholdet kan leve og blomstre - hvem ved ... måske helt til døden jer skiller.
Om Jytte Vikkelsøe:
Jytte Vikkelsøe er forfatter og ph.d. i socialpsykologi med speciale i procesorienteret psykologi og har boet knap 20 år i USA.
Her arbejdede hun med individuelle og parforholdsproblematikker i sin private praksis og som international træner, konsulent, kursusleder, foredragsholder og supervisor i USA, Europa, Australien, New Zealand, Rusland og Asien.
Hun har deltaget i mange radio- og tv-programmer, bl.a. som ekspert i flere af DR2's Temalørdage, såsom »Mor er den værste i verden« og »Hurra for krisen i parforholdet«, og i Sara Bros ugentlige DR-podcast »Hjerteflimmer for voksne«.

For første gang i Holstebro kan du nu opleve Jytte Vikkelsøe og hendes populære foredrag. Der bliver rift om pladserne, som til alle andre af Jyttes foredrag, så køb billet i god tid
Livsstils event - Få styr på din energi og overskud
28 Mar Foredrag

Livsstils event - Få styr på din energi og overskud

Onsdag den 23. august 2023 til onsdag den 2. oktober 2024, kl. 18.30-21.
Shape Nutrition | Herning, Bredgade 50, Herning
Er du interesseret i din krop, din sundhed, og hvordan din kost påvirker dit liv? Så har vi den perfekte dag for dig! Vi er glade for at invitere dig til vores Grand Opening af vores nye livsstilsklub i Herning, hvor du kan opleve følgende:..

Gratis Bodyscanning: Få en detaljeret indsigt i din krops sammensætning, inklusive fedtprocent, muskelmasse, body-age og hvileforbrænding.
Forstå dine Tal: Vi vil forklare, hvad dine specifikke tal betyder, og hvordan du kan arbejde med dem for at forbedre din sundhed og trivsel.
Livsstils Foredrag: Deltag i et spændende og oplysende foredrag om, hvordan din kost påvirker din dagligdag, energiniveau og vægt.
Smagsprøver: Smag på vores lækre produkter og find dine favoritter.
Billetter og Tilmelding: Deltagelse er gratis - Pladserne er begrænsede, så book din plads nu for at sikre din plads ved dette unikke event!
Tilmeld dig nu, og vær med til at fejre åbningen af vores nye klub, hvor vi sætter fokus på sund livsstil, velvære og balanceret ernæring. Vi ser frem til at byde dig velkommen!