Viser 1 event mellem 29. mar. og 27. apr. 2024

Fernisering v/Niels Tachau og Rie Takeuchi
5 Apr Fernisering

Fernisering v/Niels Tachau og Rie Takeuchi

Fredag den 5. april 2024, kl. 15-17.
Vemb Kultur & Forsamlingshus, Kjærsvej 3, Vemb
Fredag, den 5. april 2024 kl. 15-17.00 - fernisering v/Niels Tachau af rustikt træarbejde og. kunsthåndværker Rie Takeuchi af origami (den ældgamle japanske kunst at folde papir)..

Det bliver en spændende udstilling, hvor træ og papir er i centrum. Er du også fascineret at træ, så læg vejen forbi Kulturhuset og se, hvad "træmanden fra Ulfborg", Niels Tauchau, kan fremtrylle af ædelt træ. Niels anvender i sit træarbejde rustikt træ, moseeg, nedbrydningstømmer, drivtømmer og jerntræ fra nedbrydning af havne. Jerntræet anvendes hovedsageligt til fremstilling af bænke, medens de øvrige træsorter anvendes til fremstilling af skåle, lysestager mm. Alt er organisk formet.

Kom forbi og se nærmere på Niels' smukke, rustikke træarbejde

Rie er allerede kendt af mange. Hendes kunstværk er en række origami-foldede fugle, der skal minde os om, at vi ikke kan leve uden naturens kraft. Værket har inspirationsrødder i både det japanske og det vestjyske. "Jeg går ture langs vestkysten, hvor jeg ser de her smukke fugle, der flyver frit. Dem håber jeg kan inspirere andre" sir Rie Takeuchi.

Kulturhuset byder på et glas vin og en lille hapser.

EMÆRK: ÅBENT GALLERI

Lørdag/søndag, den 6./7. april 2024 kl. 13-15