Viser 42 events mellem 19. mar. og 17. apr. 2024

Trille og Tille fortæller om glade dage

Trille og Tille fortæller om glade dage

Tirsdag den 19. marts 2024, kl. 19.
Pris: Entré: Standard 75 kr Køb/bestil billet
Holstebro Museum, Museumsvej 2B, Holstebro
Direktøren fra Holstebro Hallen i de glade 60-ér, 70-ér og 80-ér mødes med bydrengen og fortæller anekdoter. Direktør Ernst Trillingsgaard, Aalborg og pressefotograf Bent Tilsted, Holstebro mødes på Holstebro Museum tirsdag 19. marts.2024 kl. 19.00..
Orgelkoncert med Philip Aggesen

Orgelkoncert med Philip Aggesen

Lemvig Kirke, Torvet 15, Lemvig
50'er-koncert

50'er-koncert

Fredens Kirke, Sjællandsgade 34, Herning
I Fredens Kirke åbner vi endnu engang dørene til 50-koncert. Konceptet indebærer, at man køber en billet til 50 kr., uden at vide hvem man skal høre, men at man skal høre og nyde musik..

Vi skaber rammerne om en cafékoncert fyldt med intens, nærværende musik i øjenhøjde. Kirkerummet omdannes, så musikere og publikum kommer helt tæt på hinanden. Publikum sidder ved caféborde og har mulighed for at købe en kop kaffe eller et glas vin. Vi har denne aften inviteret et dygtigt og livfuldt kor, som vil fylde kirkerummet og tilhørere med forrygende musik og fortælling. Koncerten er uden pause
Påskekoncert med Hedekoret

Påskekoncert med Hedekoret

Sunds Kirke, Skivevej 15, Sunds
Påske- og forårskoncert med Hedekoret. Det rytmiske kor Hedekoret har flere gange tidligere besøgt Sunds Kirke. Selvom koret har hjemme i Herning, har knap en fjerdedel af korets medlemmer tilknytning til Sunds..

Tilhørerne kan denne gang forvente et alsidigt repertoire med nyere og ældre sange, salmer og spirituals samt nyere og ældre danske og engelske popsange af bl.a. Adele, Agnes Obel, Sanne Salomonsen, Tøsedrengene og Martin Brygmann. Hedekoret er et af Hernings førende kor. I sin nuværende form blev koret dannet i 1970, men har rødder tilbage til 1920'erne. Koret ledes af Mette Flodgaard, som også har arrangeret flere af sangene. Det består i øjeblikket af omkring 40 dygtige og glade sangere med en god fordeling i de 4 stemmegrupper sopran, alt, tenor og bas. Hedekoret akkompagneres af pianist Kaj-Verner Bækdahl
Halvtredserkoncert i Fredens kirke

Halvtredserkoncert i Fredens kirke

Tirsdag den 19. marts 2024, kl. 19:30.
Pris: Entré: 50 kr
Fredens Kirke, Sjællandsgade 34, Herning
De modige går ud i det ukendte! Fredens kirke er vært for hyggelig aften i selskab med de modige! Der betales 50 kroner, der kan købes vin, vand og kaffe og der loves musikalsk underholdning - du ved bare ikke, hvad det er! Vi flytter stolene ud og dæk..
Koncert ved Vildbjerg kor
20 Mar Andet/Ukendt

Koncert ved Vildbjerg kor

Onsdag den 20. marts 2024, kl. 19.
Vinding Kirke, Præstevejen 2 A, Sørvad
Trio Mio
20 Mar Andet/Ukendt

Trio Mio

Onsdag den 20. marts 2024, kl. 20.
Pris: Entré: 180 kr + evt. gebyr Køb/bestil billet
Fermaten, Smallegade 4, Herning
Trio Mio spiller musik med ønsket om at fylde den danske og svenske musiktradition med nyt liv, med en traditionel og samtidig moderne lyd. En afslappet og kreativ omgang med folkemusiktraditionen..

Musikkens fulde virkning åbenbarer sig først i alle dens facetter når lytteren overgiver sig helt og aldeles. Den bliver aldrig ensformig, altid sker noget uventet. En liflig, rolig og let melodik viger pludselig for hurtige, drilske og nogle gange skøre improvisationer. Her bryder skæve harmonier og dissonanser igennem. Et spændende og forfriskende tiltag, hvor man aldrig kan være sikker på hvad det næste øjeblik bringer. Hvad man derimod kan være sikker på er intense, fingerfærdige musikalske delikatesser og ren lyst, som får én til at smile. Trio Mio beviser at folkemusikken stadigvæk indebærer et livsbekræftende potentiale. Et potentiale der smitter af - især når folkemusikken bliver videreudviklet med respekt for traditionen. Ialt er Trio Mio blevet hædret med 8 Danish Music Awards - FOLK for vores albums. Senest i 2019 hvor Kristine Heebøll modtog prisen "Årets Komponist Folk/World" for kompositionerne på Polyglot Pike
Messy church-koncert

Messy church-koncert

Torsdag den 21. marts 2024, kl. 16.30-19.
Sct. Johannes Kirke, Fredhøj Allé 2, Herning
Messy church - nu med KONCERT! Kom og hør PastaParty, som spiller sjove og skøre børnesange for hele familien (gratis entré)..

Program: 16.30 Drop ind med kaffe på kanden, saftevand m.m. Bestilling af pizza - 25 kr. for voksne, gratis for børn under 18 år 17.00 Koncert med PastaParty 17.45 Vi spiser pizza. Aftenen slutter med skumfiduser over bål 19.00 Tak for i dag Alle kan være med, når der er familie-koncert med PastaParty! Sangene tager udgangspunkt i Bibelens fortællinger og formidler den kristne tro i børnehøjde. Med til sangene hører fagter og bevægelser, så hele kroppen kommer i gang. Der er humor og gode historier! Kom og vær med i vores dejlige fællesskab - vi glæder os til at være sammen med dig :-)
Carmencita - en operafortælling

Carmencita - en operafortælling

Torsdag den 21. marts 2024, kl. 19.30.
Pris: Entré Køb/bestil billet
Gimsinghoved Kunst- og Kulturcenter, Gimsinghoved 1, Struer
Se mere..
Påskeoptakt - Psalmisterne

Påskeoptakt - Psalmisterne

Torsdag den 21. marts 2024, kl. 19.30-21.30.
Gjellerup Kirke, Kirkebyvej 1, Gjellerup, Herning