Viser 262 events mellem 20. apr. og 19. maj 2024

Fra Dylan til fransk økometal

Fra Dylan til fransk økometal

Mandag den 22. april 2024, kl. 19.
Pris: Entré: Gratis billetter Køb/bestil billet
Holstebro Bibliotek, Kirkestræde 13, Holstebro
Sange om klima og bæredygtighed gennem tiderne..

Bibliotekar Thomas Winther Jensen vender plader og fortæller om, hvordan klima- og naturkampen er præsenteret i rock- og popmusik fra 1960'erne til i dag
Mød dit klimateam

Mød dit klimateam

Mandag den 22. april 2024, kl. 19-20.
Struer Bibliotek, Smedegade 1-7, Struer
Mød Lasse og August, der som Struers nye klimateam arbejder med at føre kommunens nye klimahandleplan ud i livet. Mød også din lokalpolitiker Tim Pindstofte, som vil fortælle om klimahandleplanen..

I uge 17 er der verdensmålsuge, og det markerer vi på bedste klimavis med et grønt møde på Struer Bibliotek. Er du nysgerrig på den grønne omstilling i Struer Kommune, klimaneutralitet og bæredygtige initiativer? Så kig endelig forbi, når det nye klimateam i Struer Kommune byder indenfor til en spændende klimaaften på Struer Bibliotek.

Det er gratis at deltage, og vi har sørget for kaffe og te samt lidt til den søde tand. I løbet af arrangementet kan du bl.a. høre mere om kommunens klimaarbejde ved Tim Pindstofte, Formand for teknik-, miljø- og klimaudvalget, samt møde det nye klimateam og blive klogere på kommunens godkendte klimahandleplan. Derudover får du rig mulighed for at komme med dine egne inputs til grønne indsatser, du er interesseret i at se
Labyrintvandring i Durup Konfirmandstue

Labyrintvandring i Durup Konfirmandstue

Mandag den 22. april 2024, kl. 19.30-20.30.
Durup Kirkehus, Åstedvej 20, Durup, Roslev
Labyrintvandringerne ledes af Christian Kjær Bjerre og finder sted mandage fra kl. 19.30-20.30 i Durup Sognehus (Åstedvej 20, 7870 Roslev). Hver aften indledes med et oplæg om aftenens tema og en introduktion til at gå i labyrinten..

Labyrinten er et gammelt symbol, som findes i mange kulturer flere tusinde år tilbage. I en kristen sammenhæng optræder labyrinter også på kirkegulve og som kalkmalerier, fx i Vor Frue Kirke i Skive. I Labyrinten er der kun én vej - og vandringen afspejler vores livsvej. Kontakt Christian Kjær Bjerre for mere information om arrangementet
Konf. Undervisning

Konf. Undervisning

Tirsdag den 23. april 2024, kl. 08-10.
Skive Kirkes Sognegård, Reberbanen 19, Skive
Mændenes Mødested

Mændenes Mødested

Tirsdag den 23. april 2024, kl. 09.30-11.30.
Egeris Kirke og Sognehus, Kirke Alle 113, Skive
Hygge og samvær for mænd 65+. Kaffe og rundstykke koster 25,-..
Annoncering tid og sted menigmøde

Annoncering tid og sted menigmøde

Tirsdag den 23. april 2024, kl. 10-11.
Thyborøn Kirke, Vesterhavsgade 125 A, Thyborøn
It-café

It-café

Tirsdag den 23. april 2024, kl. 10-12.
Den gamle Bank, Skivevej 5, Roslev
Har du brug for hjælp til pc, tablet, mobil, wi-fi, programmer osv. Mød op i »Den gamle Bank« i Selde (ved Brugsen) tirsdage i ulige uger kl. 10.00-12.00. Første gang er den 21. november 2023. Det er gratis for alle!.

Afholdes af Ældre Sagen, Skive-Spøttrup-Sundsøre
og Fursund Kirker
Frivillighjælp med at forstå det skriftlige sprog

Frivillighjælp med at forstå det skriftlige sprog

Tirsdag den 23. april 2024, kl. 10-12.
Struer Bibliotek, Smedegade 1-7, Struer
Har du svært ved at forstå breve fra kommunen eller din læge/hospital? Eller har du brug for hjælp til at skrive, fx fordi dit danske ikke er så godt?.

Så har du nu mulighed for at få gratis hjælp af en dansk-faglig vejleder med mange års erfaring. Tilbuddet gælder alle med behov for hjælp til bedre at forstå skriftlige breve og dokumenter, og vejledning kan også gives til at reagere skriftligt på henvendelser. Den sproglige støtte vil blive givet individuelt, og du vil ikke blive registreret i noget kartotek.

Hjælpen tilbydes frivilligt af Agnes Bjerre, der er læreruddannet og tidligere underviser på VUC Nordjylland
Tirsdagsfrokost

Tirsdagsfrokost

Tirsdag den 23. april 2024, kl. 12.15-14.
Nørrelandskirken, Døesvej 1, Holstebro
Den fjerde tirsdag i måneden er der tirsdagsfrokost i Nørrelandskirkens lille mødesal. Alle der har lyst, er velkommen til at tage del i et hyggeligt samvær omkring en let frokost, kaffe og søndagens tekst..

For at vi kan sikre os, at der er mad nok til alle, er det vigtigt at du tilmelder dig til arrangementet. Samværet starter med at vi synger til bords, hvorefter vi nyder frokosten, som for det meste vil bestå af håndmadder eller lignende. Når vi er blevet mætte nyder vi en kop kaffe eller te samt en småkage. Samværet afsluttes med højtlæsning af søndagens tekst og fadervor. Der er altid plads til flere så inviter gerne din nabo med. ------------ Tidsrum: Den 4. tirsdag i måneden mellem kl. 12.15 - 13.30 Pris: 50 kr. pr. gang Tilmelding: senest dagen før kl. 12.00 til Sognemedhjælper Lone på: 23 10 96 75 eller lk@noerrelandskirken.dk
DigiPunkt

DigiPunkt

Tirsdag den 23. april 2024, kl. 12.30-15.
Herning Bibliotekerne, Østergade 8, Herning
Få hjælp til din digitale hverdag..

Nu er det muligt at få hjælp til digitale hverdagsudfordringer på Biblioteket i Herning.

Vi guider og vejleder til en lettere og nemmere digital hverdag. Så du i højere grad bliver selvhjulpen, når du møder digitale udfordringer med f.eks. MitID, oprettelse af mailadresse, e-boks, overførelser af billeder, eller når du skal booke tid på nettet til frisøren eller købe en busbillet.

Torsdage i ulige uger vil der være en fra Ældresagen som kan hjælpe med apps til høreapparater. Dog vil Ældresagen ikke være tilstede i skolernes ferier.

Der er ingen tidsbestilling til DigiPunkt - du møder bare op.

Er det IKKE muligt at løse udfordringerne sammen på biblioteket, så hjælper vi med at henvise til rette vedkommende.

Læs mere om DigiPunkt her >>