Viser 47 events i Region Midtjylland fra/efter 23. apr. 2024

Lørdag den 17. august 2024
20 Aug Andet

Åbent hus

Tirsdag den 20. august 2024, 19:00 - 21.00.
Viborg Idrætshøjskole, Vinkelvej 32, Viborg
Kom og oplev højskolen, faciliteterne og fornem den gode højskoleånd. Du får mulighed for at møde andre unge, der også overvejer et højskoleophold, de nuværende elever, samt nogle af underviserne, som er klar til at svare på dine spørgsmål..
Haven - en sanselig, performativ havevandring

Søndag den 25. august 2024, kl. 13-14 & 15-16.
Arrangør: Silkeborg Teater
Silkeborg Højskole, Platanvej 12, Silkeborg
En spændende og anderledes vandreoplevelse, hvor vi oplever vores relation med naturen før og nu. Med hovedtelefoner på føres I rundt på Højskolens område af 2 performere, og vi bevæger os mellem performative og sanselige billeder..

Vi inviteres til at åbne vores sanser i mødet med duften af krusemynte og salvie med meget mere. I tilfælde af regn udleveres paraplyer. Bemærk at der er kun plads til 30 pr. forestilling.

Medv.: Helga Rosenfeldt-Olsen og Alaya Riefenthal

Producent: Wunsch Machine

Foto: Karsten Piber
Syng, spis og snak - september 2024
4 Sep Andet

Syng, spis og snak - september 2024

Onsdag den 4. september 2024, 19:00 - 22.00.
Pris: Entré: 180 kr
Viborg Idrætshøjskole, Vinkelvej 32, Viborg
Viborg Højskoleforening og Viborg Idrætshøjskole afholder en "Syng, Spis og Snak-aften" på Viborg Idrætshøjskole. Højskoleforstander Erling Joensen og pianist Anders Hjorth Nielsen vil lede os igennem arrangementet, hvor der serveres god mad..
En lille smule ubehag
4 Sep Skuespil

En lille smule ubehag

Onsdag den 4. september 2024, kl. 19.30.
SeniorHøjskolen, Nørre Nissum, Degneparken 22, Nørre Nissum, Lemvig
Forstanderinden taler ud - Foredrag v. Else Mathiassen
11 Sep Foredrag

Forstanderinden taler ud - Foredrag v. Else Mathiassen

Onsdag den 11. september 2024, kl. 19:00.
Pris: Entré: 50 kr
Hadsten Højskole, Østergade 49, Hadsten
Oplev tidligere højskoleforstander og fortæller Else Mathiassen med foredraget "Forstanderinden taler ud", hvor hun blandt andet fortæller om at blive portrætteret i Stine Pilgaards populære bog "Meter i Sekundet"..

"Forstanderinden banker på tre gange lige efter hinanden og åbner selv døren. Sådan gør vi herude, siger hun, da jeg ser overrasket ud".

Med veninden Stine Pilgaards bog "Meter i sekundet" som baggrund vil fortæller, danser, foredragsholder og tidl. forstander på Vestjyllands Højskole, fortælle om sit liv.

Om at forfølge drømme igen og igen. Om at gå egne veje, og alligevel følge et usynligt mønster. Om et at begynde ny karriere som 60 årig. Om at blive portrætteret i en bog og kunne se ind i forfatterværkstedet.

En diskussion af bogens syn på højskoleliv, aktivisme, livets langt fra storbyen, magt, kald, familieliv og venskab. Alt sammen kombineret med fællessange af Stine Pilgaard. m.fl. Og en lille smule dans.

Efter foredraget vil der blive serveret kaffe og kage i højskolens spisesal.

Tid og sted: 11. september kl. 19.00 på Hadsten Højskole

Tilmelding og pris: Foredraget koster 50 kr. Tilmelding sker på mail til info@hadstenhojskole.dk. Der betales via MobilePay til 36527 i forbindelse med tilmeldingen
19 Sep Andet

Åbent hus

Torsdag den 19. september 2024, 19:00 - 21.00.
At dele et liv
1 Okt Skuespil

At dele et liv

Tirsdag den 1. oktober 2024, kl. 19:30.
Arrangør: Kulturkrogen
Uldum Højskole, Højskolebakken 11, Uldum
Publikum bestemmer, hvordan forestillingen skal udspille sig, når Kulturmarkt og Det Kommende Teater spiller teaterforestillingen AT DELE ET LIV..

Nogle gange ville det være fantastisk at vide, hvad hinanden tænker. Eller kunne spole tilbage og se, hvad der faktisk blev sagt i en diskussion. Eller at kende fremtiden så vi kunne handle anderledes i nutiden? Måske ville vi så leve vores liv anderledes? Det er nogle af tankerne bag forestillingen AT DELE ET LIV.
Forestillingen er historien om to menneskers fælles liv. Fra det første møde, over kriser og sejre og helt almindelige tirsdage. Der kastes lys på vores måde at være sammen på, misforståelser, fortalelser og forventninger. Det er genkendeligt og morsomt og giver med garanti stof til samtaler
9 Okt Andet

Åbent hus

Onsdag den 9. oktober 2024, 19:00 - 21.00.
Mathilde Falch - solo
10 Okt Rock/Pop

Mathilde Falch - solo

Torsdag den 10. oktober 2024, 19.30-22.00.
Arrangør: Kulturkrogen
Uldum Højskole, Højskolebakken 11, Uldum
Oplev Mathilde Falch solo på Uldum Højskole! Mathilde Falchs koncerter kendetegnes ved personlige fortællinger, humor, spilleglæde, intenst nærvær og publikumskontakt, høj energi, spontane historier og gode sange..

Mathilde Falch er kendt for sin kompromisløse, vilde og alligevel sårbare, psykologiske sangskrivning Mathilde Falch bevarer intimiteten fra songwriter genren, men udfordrer den ved at arbejde på tværs af genre, med mere moderne, vilde, alternative og skæve produktioner.
Mathilde Falch har i de sidste 14 år opbygget sin karriere ved at spille alle steder, hvor hun har kunnet komme til det - alt fra, på gaden, hjemme i folks private stuer, til de store spillesteder og festivalscener. Som 19-årig oprettede Mathilde Falch sit eget lille pladeselskab "Just For The Record" hvor hun selv har udgivet al sin musik fra.
Mathilde Falch har på gammeldags facon bygget en karriere op ude på spillestederne ved at turnere landevejene tynde. Mathilde har det mest trofaste publikum, der igennem årene gradvist har vokset sig større.

Gennem en årrække har Mathilde Falch været én af landets mest intenst turnerende navne, både med sit rockband og som soloartist. På helt old school manér har hun via scenerne opbygget er trofast publikum, med udsolgte huse mange steder til følge